Elbontják Móricz Zsigmond szobrát a körtérről

A 4-es metró Móricz Zsigmond körtéri felszíni munkálatainak részeként rövidesen megkezdik a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának összekötését – tudta meg az MTI csütörtökön fővárosi képviselőktől.

MNO
2008. 07. 10. 13:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tájékoztatásuk szerint a Fővárosi Önkormányzat kulturális, valamint városképvédelmi bizottsága is zöld utat biztosított már a vágányösszekötéshez azzal, hogy hozzájárultak a Villányi út torkolatában nemrég felállított Móricz Zsigmond-szobor áthelyezéséhez. A szobrot a körtéri Gomba épület mellett, a Fehérvári út torkolatának szomszédságában állítják majd ismét fel, várhatóan a jövő év végén.

Lakos Imre (SZDSZ), a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke, aki a XI. kerület egyik alpolgármestere is, az MTI-nek elmondta, hogy a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának várhatóan ez év végéig megvalósuló összekötése egyelőre csak „fizikai lehetőséget” teremt arra, hogy a 61-es villamos a Moszkva tértől Albertfalváig járjon. Arról ugyanis még nincs semmilyen döntés, hogy a közlekedés milyen forgalomszervezéssel valósul meg a későbbiekben a térségben. A szakbizottság várja ez ügyben a javaslatot, ami várhatóan érinti majd a BKV paraméterkönyvét, és tisztázni kell azt is, hogy milyen kihatása lesz a vágányösszekötésnek a Bartók Béla úti forgalomra – jegyezte meg.

Fővárosi képviselők elmondták azt is, hogy legkorábban három év múlva, a metró átadása után járna villamos a Villányi út és a Fehérvári út között. A metró átadása után ugyanis ritkíthatják a Fehérvári úton közlekedő villamosokat. Jelenleg olyan sűrű a villamosforgalom a Fehérvári úton, hogy ott újabb villamost, a 61-est semmiképpen nem tudnák átvezetni.
A Gellért tértől a tervek szerint úgy építenének új villamosvonalat, hogy a Batthyány tér felől érkező 19-es vagy a Deák tér felől közlekedő 47-es, 49-es a Duna partján tudjon továbbhaladni előbb a Petőfi hídig, majd a Lágymányosi hídig, végül pedig a Budafoki útig. A Műegyetem rakparton haladó villamosok pályája alá egyébként a Fővárosi Önkormányzat megbízásából nagy befogadóképességű mélygarázst építenek a metró átadásáig – jegyezték meg a képviselők.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.