Nemcsak a buli, a kultúra is érdekli a fesztiválozókat

A nyári rendezvényeket látogató fiatalok 28 százaléka többek között azért látogat el az eseményre, mert érdeklik annak kulturális programjai – derül ki az NRC Piackutató legújabb felméréséből, amelyet a 15-25 évesek körében végeztek. A kutatás a nyári fesztiválok és rendezvények kedveltségén túl rávilágít a fesztivállátogatás motivációira és az eseményeket nem látogatók ellenérveire is.

MNO
2008. 07. 21. 8:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az NRC Piackutató 2008 júliusában készített felmérése szerint a 15-25 évesek 57 százaléka vett már részt közösségi nyári rendezvényeken, fesztiválon, karneválon. A fiatalok 22 százaléka rendszeres fesztiválozó. A fesztivál iránt érdeklődők legnagyobb hányada a buli (84 százalék) és a fellépők miatt (54 százalék) látogat a nyári rendezvényre. Az érvek között az ismerkedést követően negyedik helyen (28 százalék) a kulturális programok iránti érdeklődés szerepel. Talán a fenti tényezők közötti egyensúlyt sikerült megtalálnia a Sziget Fesztivál szervezőinek.

Az egyhetes programsorozat ugyanis a leglátogatottabb a fiatalok körében. A 15-25 évesek 43 százaléka tervezi, hogy részt vesz a rendezvényen. Másodikként a Balaton Sound mellett teszik le a voksot a megkérdezettek. A Budapest Parádé Bónuszt a Debreceni Virágkarnevál követi, ahova a fiatalok 32 százaléka tervez ellátogatni idén nyáron. A rendezvények ismertségét vizsgálva szintén a Sziget Fesztivál vezet. 89 százalékkal a Budapest Parádé Bónusz a második, a VOLT Fesztivál (86 százalék) pedig a harmadik a rangsorban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.