Tarlós: Nem a III. kerület miatt húzódik az M0-ás megépülése

Súlyos felelősség terheli Óbuda előző vezetését, így Tarlós Istvánt, amiért az elmúlt tíz évben nem sikerült megállapodni az M0-ás körgyűrű északi nyomvonalában - írta Demszky Gábor főpolgármester Tarlós Istvánnak, a fővárosi Fidesz frakcióvezetőjének küldött levelében, amelyet kedden az MTI-hez is eljuttatott. Tarlós István ennek kapcsán azt közölte: nem a III. kerület és az ő hibája a körgyűrű megépülésének elhúzódása.

MNO
2008. 07. 08. 17:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A körgyűrű által érintett külső kerületek önkormányzatai közül 2007-ig csak Óbuda nem tudott kompromisszumot kötni az építtető magyar állammal – olvasható a főpolgármester levelében. Mint Demszky Gábor rámutatott, a kérdés azért vált újra aktuálissá, mert a Megyeri híd nyár végi forgalomba helyezése után a bezáruló keleti M0-ás gyűrű forgalma előreláthatóan az óbudai főútvonalakat terheli. A III. kerületi önkormányzat 1998 és 2006 között nem járult hozzá, hogy az elkerülő út a területén keresztül vezessen, a Nemzeti Autópálya Rt. által kidolgozott mind a hét nyomvonal-változatot elutasította.

Tarlós István az MTI-nek nyilatkozva kedden hangúlyozta: nem az ő hibája és nem is a III. kerületi önkormányzaté az M0-ás körgyűrű megépülésének elhúzódása. Az M0-ás híd lehajtójára és annak környezetére például már négy éve megadta az önkormányzat a tulajdonosi hozzájárulást, míg a 10-es és a 11-es út közötti sávra ezidáig még senki sem kérte azt – mondta a frakcióvezető. Hozzátette, hogy az érintett önkormányzatoknak csak véleményezési jogköre van, amellyel az óbudai önkormányzat többször is élt. Többször kérték, hogy a nyomvonalat a kerületen kívül vezessék, mivel az túl közel húzódik – az eredeti tervek alapján – az ország legnagyobb lakótelepéhez, a békásmegyeri lakótelephez.

Tarlós István rámutatott arra, hogy a tervezési hiányosságok miatt késik az M0-ás körgyűrű megépítése: 2004-ben például még nem volt elképzelés a 10-es és a 11-es út közötti szakaszról, 2005-ben Kóka János, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium akkori vezetője maga ismerte el hivatalos levelében az önkormányzatnak, hogy még hatástanulmány-tervek sincsenek, 2006-ben pedig nem létezett környezetvédelmi hatástanulmány sem.

A hét nyomvonal-változatról Tarlós István azt közölte, hogy azok csak műszaki megoldásváltozatok, vagyis ugyanarra a nyomvonalra vonatkozó, különböző elképzelések, így felvetik, hogy fedett vagy nyitott legyen az autópálya ezen szakasza.

A nemrégiben elfogadott nyomvonal-tervezet részben a kerületen belül, részben azon kívül halad – mondta a frakcióvezető, hozzátéve: a nyomvonal Budakalász felől kerüli meg a budakalászi barlangokat.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.