A helyiségben található 9 freskó – melyből nyolcat Lotz Károly festett – alapján Lotz-teremnek nevezett épületrész belső felújítása 2006-ban kezdődött, és az eredeti 540 millió forint költséggel szemben 479 millió forintból valósult meg – közölte a MÁV sajtóosztálya.
A MÁV Zrt. pénzügyi lehetőségei nagyon korlátozottak, ezért az állomások, pályaudvarok felújítása csak külső források bevonásával lehetséges – mondta Sipos Sándor, a MÁV Zrt. portfolió kezelési vezérigazgató helyettese pénteken a Keleti pályaudvar indulási csarnokában lévő Lotz-terem átadása után. A MÁV Zrt. beruházásában 479 millió forint ráfordítással újították fel eredeti formájában a Lotz Károly és Than Mór festők freskóit is tartalmazó Lotz-termet a Keleti pályaudvaron, ahol naponta átlagban 75 ezer, forgalmasabb időszakban 100 ezer utas fordul meg. Sipos Sándor elmondta: az állami vasút nem tudja kitermelni az állomások, pályaudvarok felújításához szükséges forrásokat.
Becsléseik szerint csak a Keleti pályaudvar felújítására még további 10 milliárd forintra lenne szükség. A vezérigazgató-helyettes elmondta, reményeik szerint uniós forrásokat tudnak majd szerezni elsősorban a műemlék pályaudvarok felújításához, illetve magántőkét szándékoznak bevonni. Az önkormányzatokkal együttműködve keresik az állomások felújítására a pénzügyi forrásokat. Példaként elmondta: Nyugat-Európában bevált gyakorlat, hogy a felújítás fejében hosszabb időtartamra hasznosítási lehetőséget kap a vállalkozó.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.