A közlemény aláírói emlékeztetnek rá, hogy elsősorban az úgynevezett gumikerekes ágazathoz tartozó szakszervezetek kitartásának köszönhetően 2008. május 27-én több pontból álló megállapodást kötöttek a BKV Zrt. vezetésével. Ebben vállalták, hogy szeptember 30-ig kidolgozzák a cég közép- és hosszú távú stratégiáját, amire a főváros vezetése garanciát vállalt.
Kitérnek rá, hogy ennek a megállapodásnak az eredményeként függesztették fel a május végén meghirdetett sztrájkot. A közleményben leírják, hogy a megállapodás a stratégia kidolgozása mellett kitért a munkakörülmények és a finanszírozatlanságból fakadó problémák rendezésére is. Az aláírók hozzáteszik, hogy már tavasszal jelezték az alkatrészhiány és az egyre jobban elöregedő járműpark problémáját. A tiltakozók véleménye szerint a szeptember 30-i határidő közeledtével a megoldás még nem látszik, de egyre súlyosabb problémák jelennek meg, és az utasok biztonsága is egyre inkább veszélybe kerül.
Az érintett szakszervezetek emlékeztetnek rá, már többször elmondták: nem a karbantartók, nem a járművezetők tehetnek arról, hogy a tulajdonos felelős döntéshozói nem tesznek meg mindent a közösségi közlekedés megnyugtató finanszírozása érdekében.
Hozzáteszik, nem engedhető meg, hogy a munkavállalók kerüljenek olyan helyzetbe, hogy munkahelyüket féltve, a törvényi előírásokat, a belső utasításokat átlépve kockáztassák saját feladataik szabályos ellátását.
Éppen ezért egy belső közleményben felhívták a munkavállalók figyelmét a szabályszerű munkavégzésre. Egyúttal arra kérik őket, hogy mindent kövessenek el az utazóközönség és az összes közlekedő biztonságának garantálása érdekében. Ez azt is jelenti, hogy amennyiben a biztonság úgy kívánja, arra kérik a szerelőket, hogy ne engedjenek ki a forgalomba járműveket, a járművezetők pedig a legkisebb hiba esetén is álljanak ki a forgalomból.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.