Egymillió forintos bírságot kapott a 4-es metró kivitelezője

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) egymillió forint eljárási bírságot szabott ki a 4-es metrót kivitelező BAMCO Közkereseti Társasággal szemben és megtiltotta az átkötő alagút építését, annak kiviteli tervének jóváhagyásáig – tudatta közleményben kedden az NKH. Az indoklás szerint az építkezés engedély nélkül zajlott a hatóság figyelmeztetése ellenére. • KDNP: épületek kerültek veszélybe a metróépítés miatt

MNO
2008. 08. 26. 14:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A DBR Metro Projekt Igazgatóság (építtető) vétkessége nem állapítható meg, mivel igyekezett a jogsértő tevékenységet megakadályozni. Egyrészt utasította a kivitelezőt az építési engedély betartására, másrészt pedig a hatóságot haladéktalanul értesítette a jogsértő helyzetről – áll a közleményben.

A NKH egyúttal kötelezte mind az építtetőt, mind a kivitelezőt, hogy minden szükséges intézkedést haladéktalanul tegyenek meg az állékonyság, az élet-, az egészség, a köz-, és vagyonbiztonság megóvása és a környezeti károk megelőzése érdekében. Arra is felhívta a figyelmet, hogy amennyiben a határozatában előírtakat nem tartják be, akkor a hatóság ismételt eljárásban újabb bírságot szab ki.

A hatóság mindkét döntése ellen az építtető és a kivitelező fellebbezéssel élhet, azonban a fellebbezésnek az építési tilalomra vonatkozóan halasztó hatálya nincs. A déli pajzsot 15 napja állították le a Gellért térnél, azt követően, hogy az NKH felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél. Az építkezést azért kellett leállítani, mert a kivitelező egy úgynevezett átkötő alagút kifúrására nem kért engedélyt.

A DBR nem tartotta elfogadhatónak, hogy a konzorcium engedély nélkül dolgozik, ezért értesítette a hatóságot a jogsértésről. Ezután az NKH egyrészt felszólította a kivitelezőt, hogy haladéktalanul fejezze be a munkálatokat, másrészt augusztus 21-én rendkívüli bejárást tartott, amelynek során megállapította: hatósági jóváhagyás nélkül kezdték meg a vágányátkötő alagút területén az építési munkálatokat és az engedélyezettnél tizenhét méterrel fúrt tovább az egyik fúrópajzs.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.