Fidesz: hét év alatt 23 milliárd ment el kommunikációra

A Fidesz elfogadhatatlannak tartja, hogy 2002 óta a szocialista–szabad demokrata kormányok 23 milliárd forintot költöttek kommunikációra – közölte Ágh Péter, az ellenzéki párt képviselője sajtótájékoztatóján.

MNO
2008. 08. 26. 9:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus korábban ebben a témában írásbeli kérdéssel fordult a minisztériumokhoz, és – mint mondta – a válaszokból az derült ki, hogy a 2002-es kormányváltás óta összesen több mint 23 milliárd forintot fordítottak a tárcák kommunikációs kiadásokra, reklámra és propagandára. Ugyanakkor – folytatta – a tárcák vezetői arra nem adtak választ, hogy pontosan kivel és mire kötöttek kommunikációs szerződéseket. A fideszes képviselő ezért arra gyanakszik, valamit el akarnak titkolni, és lehet, hogy ez az összeg jóval nagyobb.

Ágh Péter kitért arra, hogy a legnagyobb tételt, több mint 10 milliárd forintot a Miniszterelnöki Hivatal költötte el, ezért arra kérik majd Kiss Péter kancelláriaminisztert, hogy a jövő héten betekinthessenek a kommunikációs szerződésekbe. Mint elhangzott, a legkevesebbet a Külügyminisztérium költötte a hat év alatt, 20 millió forintot, ezután következik a Pénzügyminisztérium 36 millió forinttal. Az igazságügyi és rendészeti tárca 163 milliót, az agrártárca 321 millió, a környezetvédelmi minisztérium 332 milliót, a Honvédelmi Minisztérium 624 milliót, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium 797 milliót, az önkormányzati minisztérium 858 milliót, az Egészségügyi Minisztérium több mint 1 milliárdot, az oktatási tárca közel 2 milliárdot, a közlekedési, hírközlési és energiaügyi tárca 3 milliárdot, és a gazdasági tárca is közel 3 milliárd forintot költött el kommunikációra – sorolta a fideszes képviselő.

Ágh Péter szerint a minisztériumok által közölt számokból az is kiderült, hogy évről évre nőttek a kommunikációs kiadások, 2006-től pedig folyamatosan 4 milliárd forint felett volt a tárcák összesített éves kommunikációs költsége. Hozzáfűzte: ez azt mutatja, hogy a kormány minél rosszabb helyzetbe vezette az országot, annál többet költött kommunikációra, a problémák magyarázatára.

Úgy vélte, Gyurcsány Ferenc elhibázott gazdaságpolitikájának eredményeképpen Magyarország egyre mélyebb szociális válságba kerül, közben azonban a kormány milliókat, milliárdokat költ el üres propagandára. Szerinte Gyurcsány Ferenc a hibás, amiért olyan politikát honosított meg, amely az emberek pénzét felesleges, megmagyarázhatatlan dolgokra költi.

Arra az újságírói felvetésre, hogy az Orbán-kormány idején az Országimázs Központra és kormánypropagandára 10 milliárd forintot költöttek el, Ágh Péter azt mondta, a mostani sajtótájékoztatón a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány kommunikációs költségeit vizsgálják. Hozzátette: azokat az eredményeket lehet kommunikálni, amelyeket valóban elér egy ország, és míg az Orbán-kormány alatt voltak ilyen eredmények, az elmúlt hat évben Magyarország éllovasból sereghajtó lett Európában.

Budai: A kormány kötelessége a korrekt tájékoztatás

Budai Bernadett reagálásában felhívta a figyelmet arra, hogy a kormánynak kötelezettsége és felelőssége a pontos és korrekt tájékoztatás, az embereknek pedig jogos elvárása, hogy megismerhessék azokat az intézkedéseket, amelyek mindennapi életüket érintik. Mint írta, a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány minden korábbinál nagyobb átláthatóságot teremtett a közpénzek felhasználása terén, hiszen az Üvegzseb-törvény előírásainak megfelelően minden 5 millió forint érték feletti szerződés legfontosabb adatai megtekinthetőek a minisztériumok honlapján. Budai Bernadett szerint a Fidesz képviselői az eddig gyakorlatnak megfelelően most is szabadon betekinthetnek a megismerni kívánt szerződésekbe, ehhez csak időpontot kell egyeztetniük a Kormányszóvivői Irodával.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.