A politikus korábban ebben a témában írásbeli kérdéssel fordult a minisztériumokhoz, és – mint mondta – a válaszokból az derült ki, hogy a 2002-es kormányváltás óta összesen több mint 23 milliárd forintot fordítottak a tárcák kommunikációs kiadásokra, reklámra és propagandára. Ugyanakkor – folytatta – a tárcák vezetői arra nem adtak választ, hogy pontosan kivel és mire kötöttek kommunikációs szerződéseket. A fideszes képviselő ezért arra gyanakszik, valamit el akarnak titkolni, és lehet, hogy ez az összeg jóval nagyobb.
Ágh Péter kitért arra, hogy a legnagyobb tételt, több mint 10 milliárd forintot a Miniszterelnöki Hivatal költötte el, ezért arra kérik majd Kiss Péter kancelláriaminisztert, hogy a jövő héten betekinthessenek a kommunikációs szerződésekbe. Mint elhangzott, a legkevesebbet a Külügyminisztérium költötte a hat év alatt, 20 millió forintot, ezután következik a Pénzügyminisztérium 36 millió forinttal. Az igazságügyi és rendészeti tárca 163 milliót, az agrártárca 321 millió, a környezetvédelmi minisztérium 332 milliót, a Honvédelmi Minisztérium 624 milliót, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium 797 milliót, az önkormányzati minisztérium 858 milliót, az Egészségügyi Minisztérium több mint 1 milliárdot, az oktatási tárca közel 2 milliárdot, a közlekedési, hírközlési és energiaügyi tárca 3 milliárdot, és a gazdasági tárca is közel 3 milliárd forintot költött el kommunikációra – sorolta a fideszes képviselő.
Ágh Péter szerint a minisztériumok által közölt számokból az is kiderült, hogy évről évre nőttek a kommunikációs kiadások, 2006-től pedig folyamatosan 4 milliárd forint felett volt a tárcák összesített éves kommunikációs költsége. Hozzáfűzte: ez azt mutatja, hogy a kormány minél rosszabb helyzetbe vezette az országot, annál többet költött kommunikációra, a problémák magyarázatára.
Úgy vélte, Gyurcsány Ferenc elhibázott gazdaságpolitikájának eredményeképpen Magyarország egyre mélyebb szociális válságba kerül, közben azonban a kormány milliókat, milliárdokat költ el üres propagandára. Szerinte Gyurcsány Ferenc a hibás, amiért olyan politikát honosított meg, amely az emberek pénzét felesleges, megmagyarázhatatlan dolgokra költi.
Arra az újságírói felvetésre, hogy az Orbán-kormány idején az Országimázs Központra és kormánypropagandára 10 milliárd forintot költöttek el, Ágh Péter azt mondta, a mostani sajtótájékoztatón a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány kommunikációs költségeit vizsgálják. Hozzátette: azokat az eredményeket lehet kommunikálni, amelyeket valóban elér egy ország, és míg az Orbán-kormány alatt voltak ilyen eredmények, az elmúlt hat évben Magyarország éllovasból sereghajtó lett Európában.
Budai: A kormány kötelessége a korrekt tájékoztatás
Budai Bernadett reagálásában felhívta a figyelmet arra, hogy a kormánynak kötelezettsége és felelőssége a pontos és korrekt tájékoztatás, az embereknek pedig jogos elvárása, hogy megismerhessék azokat az intézkedéseket, amelyek mindennapi életüket érintik. Mint írta, a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány minden korábbinál nagyobb átláthatóságot teremtett a közpénzek felhasználása terén, hiszen az Üvegzseb-törvény előírásainak megfelelően minden 5 millió forint érték feletti szerződés legfontosabb adatai megtekinthetőek a minisztériumok honlapján. Budai Bernadett szerint a Fidesz képviselői az eddig gyakorlatnak megfelelően most is szabadon betekinthetnek a megismerni kívánt szerződésekbe, ehhez csak időpontot kell egyeztetniük a Kormányszóvivői Irodával.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.