Gelencsér: Balesethez vezetett a kormány megbízhatatlansága

A Somogy Megyei Közgyűlés elnöke szerint ha minden a 2006-ban elhangzott ígéretek szerint történt volna, akkor ma nem kellene szót emelni egy a somogyi embereket is érintő vasúti balesetről – a múlt szombaton Kaposvárról a fővárosba tartó vonat kisiklásáról –, és ezzel kapcsolatosan a Dombóvár és Kaposvár közötti vasúti pálya korszerűsítésének szükségességéről. • Kisiklott vonat – a tervezettnél tovább tart a helyreállítás• Tolna megyei vonatbaleset: súlyos sérültek is vannak

MNO
2008. 08. 04. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gelencsér Attila (Fidesz) hétfőn a kaposvári vasútállomáson Heintz Tamás fideszes országgyűlési képviselővel közösen tartott sajtótájékoztatón közölte: az elmúlt hetekben a politikusoknak feladatot, a sajtónak témát adó Somogy InterCity tervezett megszüntetésével kapcsolatos megnyilvánulások, az egységes tiltakozás, valamint a Kaposvár-Dombóvár közötti pályaszakasz rekonstrukciójának szükségessége a baleset óta „halálosan komoly dologgá vált”.

„Óriási szerencse, hogy nagyobb baleset nem történt” – tette hozzá a közgyűlés elnöke, aki úgy vélekedett, hogy ha a kormányzat tartja magát azokhoz az ígéreteihez, amelyek pályarekonstrukcióról, jobb, tisztább és gyorsabb vonatokról szóltak, akkor ez a baleset nem történt volna meg.

Közölte: Heintz Tamás országgyűlési képviselővel közösen levelet írnak a közlekedési miniszternek, amelyben egyrészt tájékoztatást kérnek a somogyi embereket is érintő vonatbalesetről, másrészt arról, hogy „mikor szándékoznak az ígéreteket betartani”.

Az ígéretek egyike, hogy korszerűsítik ennek a vonalnak a somogyi szakaszát Dombóvár és Kaposvár között, ám erre eddig nem került sor, és a közeli jövőben sincs tervbe véve – tette hozzá Gelencsér Attila, aki azzal a kérdéssel zárta mondandóját: vajon nem lett volna-e célszerűbb a pálya felújítására fordítani a baleset következtében most több százmillió forintba kerülő pálya-helyreállításhoz szükséges összeget.

Heintz Tamás rámutatott: az ÁSZ jelentése szerint 2006-ban a MÁV elmaradt vasúti fejlesztésének összege 2100 milliárd forint.

Ennek az elmaradásnak a következménye egyebek mellett az, hogy jelenleg a Kaposvár-Dombóvár közötti 31 kilométeres pályaszakaszt 52 perc alatt teszi meg a szerelvény – tette hozzá a képviselő, megjegyezve: „most egy jobb kerékpáros leelőzi a vonatot, amely 100 évvel ezelőtt ezen a szakaszon két-háromszor nagyobb sebességgel közlekedett”.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.