Gelencsér: Balesethez vezetett a kormány megbízhatatlansága

A Somogy Megyei Közgyűlés elnöke szerint ha minden a 2006-ban elhangzott ígéretek szerint történt volna, akkor ma nem kellene szót emelni egy a somogyi embereket is érintő vasúti balesetről – a múlt szombaton Kaposvárról a fővárosba tartó vonat kisiklásáról –, és ezzel kapcsolatosan a Dombóvár és Kaposvár közötti vasúti pálya korszerűsítésének szükségességéről. • Kisiklott vonat – a tervezettnél tovább tart a helyreállítás• Tolna megyei vonatbaleset: súlyos sérültek is vannak

MNO
2008. 08. 04. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gelencsér Attila (Fidesz) hétfőn a kaposvári vasútállomáson Heintz Tamás fideszes országgyűlési képviselővel közösen tartott sajtótájékoztatón közölte: az elmúlt hetekben a politikusoknak feladatot, a sajtónak témát adó Somogy InterCity tervezett megszüntetésével kapcsolatos megnyilvánulások, az egységes tiltakozás, valamint a Kaposvár-Dombóvár közötti pályaszakasz rekonstrukciójának szükségessége a baleset óta „halálosan komoly dologgá vált”.

„Óriási szerencse, hogy nagyobb baleset nem történt” – tette hozzá a közgyűlés elnöke, aki úgy vélekedett, hogy ha a kormányzat tartja magát azokhoz az ígéreteihez, amelyek pályarekonstrukcióról, jobb, tisztább és gyorsabb vonatokról szóltak, akkor ez a baleset nem történt volna meg.

Közölte: Heintz Tamás országgyűlési képviselővel közösen levelet írnak a közlekedési miniszternek, amelyben egyrészt tájékoztatást kérnek a somogyi embereket is érintő vonatbalesetről, másrészt arról, hogy „mikor szándékoznak az ígéreteket betartani”.

Az ígéretek egyike, hogy korszerűsítik ennek a vonalnak a somogyi szakaszát Dombóvár és Kaposvár között, ám erre eddig nem került sor, és a közeli jövőben sincs tervbe véve – tette hozzá Gelencsér Attila, aki azzal a kérdéssel zárta mondandóját: vajon nem lett volna-e célszerűbb a pálya felújítására fordítani a baleset következtében most több százmillió forintba kerülő pálya-helyreállításhoz szükséges összeget.

Heintz Tamás rámutatott: az ÁSZ jelentése szerint 2006-ban a MÁV elmaradt vasúti fejlesztésének összege 2100 milliárd forint.

Ennek az elmaradásnak a következménye egyebek mellett az, hogy jelenleg a Kaposvár-Dombóvár közötti 31 kilométeres pályaszakaszt 52 perc alatt teszi meg a szerelvény – tette hozzá a képviselő, megjegyezve: „most egy jobb kerékpáros leelőzi a vonatot, amely 100 évvel ezelőtt ezen a szakaszon két-háromszor nagyobb sebességgel közlekedett”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.