A helyreállítást nehezítik a kedvezőtlen terepviszonyok, a nehéz megközelítés, valamint az is, hogy 250-300 méteren a teljes vasúti pályát (síneket, vasbeton aljakat és a felsővezetéket is) ki kell cserélni. Továbbra is vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, az érintett vonalon 20-30 perces késések várhatók – közölte Kavalecz Imre. Hozzátette: az utolsó vagon eltávolítása után lehetővé vált a 250 méternyi hosszúságú sínmező lefektetése, majd a felsővezeték helyreállítása – mindezt hétfőn napközben végzik el.
A Budapest–Dombóvár–Pécs-vasútvonalon közlekedő intercityvonatok helyett Sárbogárd és Dombóvár, a személyvonatok helyett Szakály-Hőgyész és Dombóvár között továbbra is vonatpótló buszok szállítják az utasokat. A baleset körülményeit még vizsgálják, ez több napot is igénybe vesz. Valószínűsíthető, hogy a siklást a vasúti pálya műszaki hibája okozta, de azt is feltételezik, hogy a meleg miatt a sínek is deformálódhattak azon a szakaszon – közölte a sajtófőnök.
A MÁV-Start Zrt. azoknak, akik a helyreállítási munkálatok alatt visszalépnek az utazástól, kezelési költség levonása nélkül visszatéríti a menetjegyek árát – áll a MÁV hétfői közleményében. A szombat délutáni balesetben a Kaposvárról Budapest-Déli pályaudvarra tartó, csaknem száz utast szállító vonat több kocsija kisiklott, az utolsó az oldalára borult, csak a mozdony és az első vagon maradt a síneken. Tizenkét utas sérült meg könnyebben; kettejüket kórházban, a többieket a helyszínen látták el.
(mti)