Pokorni: Elfogadhatatlan a fogaskerekű privatizálása

Pokorni Zoltán, a XII. kerület polgármestere szerint elfogadhatatlan a BKV szerdán megválasztott vezérigazgatójának, Kocsis Istvánnak az elképzelése, hogy a fogaskerekűt egy főleg privát tőkéből működő leányvállalatba apportálják.

MNO
2008. 08. 29. 10:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pokorni Zoltánnak pénteken az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint Kocsis István, a BKV vezérigazgatója vezetői pályázatában a XII. kerületben élők számára elfogadhatatlan tervekről ír. „Kocsis István ugyanis egy főleg privát tőkéből működő – BKV Turisztikai Zrt. elnevezésű – leányvállalatba apportálná többek közt a libegőt és a fogaskerekűt. Ezzel az elképzeléssel – amely a libegő esetében talán működhet – nem értek egyet, hiszen a fogaskerekű vasút nem turisztikai látványosság, hanem a hegyvidéken élők számára fontos közlekedési eszköz” – hívta fel a figyelmet a polgármester. Hozzátette: ezért is kezdeményezte korábban a fogaskerekű felújítását, új kocsik beszerzését, megállók korszerűsítését és pályájának meghosszabbítását egészen a Moszkva térig, „mert ezzel szervesen integrálni tudnánk ezt a különös, egyedi vasutat Budapest tömegközlekedésébe”. A terveket egyébként teljes vállszélességgel támogatta a BKV előző vezetése, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület és Hagyó Miklós is, aki főpolgármester-helyettesként a BKV-t felügyeli – írta.

Jó érzés, hogy a főváros vezetése turisztikai központként tekint a kerületre, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy felelősséggel tartozunk az itt élő emberek megbízható és biztonságos közlekedéséért, ezért semmi olyan elképzelést nem tartok elfogadhatónak, ami ezzel ellentétes – tette hozzá Pokorni Zoltán, aki az ügyben mielőbbi egyeztetést kezdeményez Kocsis Istvánnal.

Kocsis István csütörtökön juttatta el az MTI-hez vezérigazgatói pályázatát, ebben azt írta, hogy holdinggá alakítaná a BKV Zrt.-t, majd az úgynevezett értéktermelő leányvállalatokat – amelyek az alaptevékenységet végzik – részben magánkézbe adná. A BKV Turisztikai Zrt. létrehozásáról a vezérigazgató azt írta: itt „elképzelhető a BKV Zrt. kisebbségi tulajdonlása is, mert valószínűleg ebbe az ágazatba a többinél könnyebben lehet külső forrásokat bevonni. E leányvállalatba kerülne apportálásra a budavári sikló, a libegő, a fogaskerekű és a kisföldalatti, városnéző buszok, a dunai hajózás eszközrendszere”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.