Pokorni: Elfogadhatatlan a fogaskerekű privatizálása

Pokorni Zoltán, a XII. kerület polgármestere szerint elfogadhatatlan a BKV szerdán megválasztott vezérigazgatójának, Kocsis Istvánnak az elképzelése, hogy a fogaskerekűt egy főleg privát tőkéből működő leányvállalatba apportálják.

MNO
2008. 08. 29. 10:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pokorni Zoltánnak pénteken az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint Kocsis István, a BKV vezérigazgatója vezetői pályázatában a XII. kerületben élők számára elfogadhatatlan tervekről ír. „Kocsis István ugyanis egy főleg privát tőkéből működő – BKV Turisztikai Zrt. elnevezésű – leányvállalatba apportálná többek közt a libegőt és a fogaskerekűt. Ezzel az elképzeléssel – amely a libegő esetében talán működhet – nem értek egyet, hiszen a fogaskerekű vasút nem turisztikai látványosság, hanem a hegyvidéken élők számára fontos közlekedési eszköz” – hívta fel a figyelmet a polgármester. Hozzátette: ezért is kezdeményezte korábban a fogaskerekű felújítását, új kocsik beszerzését, megállók korszerűsítését és pályájának meghosszabbítását egészen a Moszkva térig, „mert ezzel szervesen integrálni tudnánk ezt a különös, egyedi vasutat Budapest tömegközlekedésébe”. A terveket egyébként teljes vállszélességgel támogatta a BKV előző vezetése, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület és Hagyó Miklós is, aki főpolgármester-helyettesként a BKV-t felügyeli – írta.

Jó érzés, hogy a főváros vezetése turisztikai központként tekint a kerületre, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy felelősséggel tartozunk az itt élő emberek megbízható és biztonságos közlekedéséért, ezért semmi olyan elképzelést nem tartok elfogadhatónak, ami ezzel ellentétes – tette hozzá Pokorni Zoltán, aki az ügyben mielőbbi egyeztetést kezdeményez Kocsis Istvánnal.

Kocsis István csütörtökön juttatta el az MTI-hez vezérigazgatói pályázatát, ebben azt írta, hogy holdinggá alakítaná a BKV Zrt.-t, majd az úgynevezett értéktermelő leányvállalatokat – amelyek az alaptevékenységet végzik – részben magánkézbe adná. A BKV Turisztikai Zrt. létrehozásáról a vezérigazgató azt írta: itt „elképzelhető a BKV Zrt. kisebbségi tulajdonlása is, mert valószínűleg ebbe az ágazatba a többinél könnyebben lehet külső forrásokat bevonni. E leányvállalatba kerülne apportálásra a budavári sikló, a libegő, a fogaskerekű és a kisföldalatti, városnéző buszok, a dunai hajózás eszközrendszere”.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.