Verseny nélkül nyert kétmilliárd forintot az Insomnia

Egyedüli pályázóként nyerte el egy budapesti reklámcég az uniós vidékfejlesztési program csaknem két milliárd forint értékű reklámkampányát. A verseny hiányára se a kormányszóvivő, se a szaktárca nem adott érdemi választ.

MNO
2008. 08. 04. 19:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nettó egymilliárd-kilencszáznyolcvanmillió forintos szerződést már alá is írta a földművelésügyi minisztérium háttérintézménye a parlament szomszédságába bejegyzett Insomnia Kft.-vel. A cég az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program hirdetésszervezését vállalta el négy évre. A nyílt közbeszerzési eljáráson egyedül az Insomnia adott be ajánlatot. A vállalkozás – saját honlapja szerint – rendszeresen dolgozik kormányzati szerveknek. A kft. bonyolította – egyebek mellett – a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, az APEH és a Magyar Turizmus Zrt. egy-egy reklámkampányát is.

A kormányszóvivő először nem válaszolt arra, miért maradt el a verseny a milliárdos értékű közbeszerzésen. Daróczi Dávid későbbi, internetes sajtóértekezletére ígért érdemi tájékoztatást.

A közlemény csak Daróczi Dávidhoz jutott el, sem a Miniszterelnöki Hivatal, sem az FVM, sem pedig a közbeszerzési eljárást kiíró háttérintézmény honlapján nem jelent meg.

A közlemény Daróczi Dávid által idézett egyetlen mondatát a közbeszerzési értesítő cáfolja, abból kiderül, az Insomnia Kft. nem meghívásos, hanem nyílt pályázaton nyerte el – egyedüli ajánlattevőként – a közel kétmilliárdos megbízást.

A Fidesz írásbeli kérdésben, a törvényben megszabott 15 munkanapon belül vár választ a minisztériumoktól, arra, mennyit költöttek kommunikációra 2002 óta.

(hírTV)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.