A teljes M0-ás keleti szakaszának előkészítése és kivitelezése 350 millió euróba kerül, ebből 285 millió az EU kohéziós alapjából származik. A most átadott szakasz kivitelezési költsége nettó 49 milliárd forintot tett ki, a még fel nem használt támogatásból épül meg az M0–Gödöllő közti M31 számú 12,4 kilométeres átkötés, amely várhatóan két év múlva készül el. Az átadott autópályaszakaszt legkésőbb kedden délután 5 órától vehetik használatba a közlekedők.
Az érintett települések kedden közleményben tiltakoztak, mert keveslik az új útszakasz mellé telepített véderdőket és zajvédő falakat.
A főváros tizenhatodik, tizenhetedik kerülete, Ecser, Maglód és Kistarcsa önkormányzata az MTI-hez kedden eljutatott levelében hangsúlyozta: a települések nem vitatják, hogy az átmenő forgalom csökkentésében nagy segítséget jelent az M0 autóút keleti szektora, de a zajterhelés csökkentése érdekében a zajvédő falak kiegészítését, és az erdősítés befejezését kérik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től.
A most átadott autópálya a 4. számú főutat köti össze az M3 autópályával. Végig kétszer két sávos, de a 4. számú főút és az M31 elválási pontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy ott még egy-egy haladó sáv alakítható ki. A most átadott szakasz beton burkolatot kapott, amelynek a teherbírása legalább duplája, mint az aszfalt úté.
A 26,5 kilométer hosszú szakaszon 40 műtárgy – híd, aluljáró – és 9 csomópont létesült. A zajvédő falak hossza 8 kilométer. Az építők 6,4 millió köbméter földet mozgattak meg, és 800 ezer négyzetméter burkolatot terítettek le. A fővárosi körgyűrű hossza az új szakasszal együtt már megközelíti a 80 kilométert.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.