Elutasított hitelkérelem: törölni kell az igénylő adatait

Az ombudsman szerint, ha a bank elutasít egy hitelkérelmet, törölnie kell a nyilvántartásából az igénylő ügyfél adatait; azok csak akkor adhatóak tovább, ha ehhez a kérelmező hozzájárult – tartalmazza az Országgyűlési Biztos Hivatalának az MTI-hez kedden eljuttatott közleménye.

MNO
2008. 09. 09. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szabó Máté szerint az érintettnek az önkéntes, határozott és tájékozott hozzájárulása kell ahhoz, hogy a bank a birtokában lévő személyes adatokat átadja egy pénzügyi közvetítő cégnek, amely majd megfelelő hitelterméket ajánl az igénylőnek.

Az ombudsman egy pénzintézet konzultációs beadványa nyomán fogalmazta meg álláspontját, amelyben felhívta a figyelmet a banktitok fokozott védelmét tartalmazó jogszabályokra. Így arra is, hogy az ügyfél hozzájárulását tartalmazó dokumentumban pontosan meg kell jelölni az átadható adatok körét. Az eljárásban a célhoz kötött adatkezelés elve az irányadó, azaz csak annyi adatot kell és lehet átadni a tanácsadó cégnek, amennyi a konkrét cél megvalósításához szükséges és elégséges – olvasható a közleményben.

A biztos a szerencsés megoldásnak azt tartaná, ha az ügyfél szabadon választhatna, milyen adatok kerüljenek át a pénzügyi közvetítő magáncéghez.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.