Elutasított hitelkérelem: törölni kell az igénylő adatait

Az ombudsman szerint, ha a bank elutasít egy hitelkérelmet, törölnie kell a nyilvántartásából az igénylő ügyfél adatait; azok csak akkor adhatóak tovább, ha ehhez a kérelmező hozzájárult – tartalmazza az Országgyűlési Biztos Hivatalának az MTI-hez kedden eljuttatott közleménye.

MNO
2008. 09. 09. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szabó Máté szerint az érintettnek az önkéntes, határozott és tájékozott hozzájárulása kell ahhoz, hogy a bank a birtokában lévő személyes adatokat átadja egy pénzügyi közvetítő cégnek, amely majd megfelelő hitelterméket ajánl az igénylőnek.

Az ombudsman egy pénzintézet konzultációs beadványa nyomán fogalmazta meg álláspontját, amelyben felhívta a figyelmet a banktitok fokozott védelmét tartalmazó jogszabályokra. Így arra is, hogy az ügyfél hozzájárulását tartalmazó dokumentumban pontosan meg kell jelölni az átadható adatok körét. Az eljárásban a célhoz kötött adatkezelés elve az irányadó, azaz csak annyi adatot kell és lehet átadni a tanácsadó cégnek, amennyi a konkrét cél megvalósításához szükséges és elégséges – olvasható a közleményben.

A biztos a szerencsés megoldásnak azt tartaná, ha az ügyfél szabadon választhatna, milyen adatok kerüljenek át a pénzügyi közvetítő magáncéghez.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.