Az országgyűlési képviselő annak kapcsán mondta ezt, hogy a napokban megérkezett az újabb levél a közlekedési tárcától a somogyi felvetésekre, s ez – Heintz Tamás ismertetése szerint – ellentmondásos, sértő megállapításokat tartalmaz.
A Somogy IC megszüntetése kapcsán, illetve a tervezett felújítások elmaradása miatt hónapokkal ezelőtt elindult a levélváltás a megye, Kaposvár és a minisztérium között. A 41 nappal ezelőtt Kaposvár és Dombóvár között történt vonatbaleset újra előtérbe helyezte a kérdést, s a megye levélben kérte: gondolják át és hozzák előbbre a vasúti vonal rekonstrukcióját. A válaszok a képviselő szerint megdöbbentőek.
Júliusban azt írta Szabó Pál miniszter, hogy a pályaszakasz állapota nem teszi lehetővé az IC-vonatok közlekedtetését, csak gyorsvonatok beállítását. Augusztusban azt válaszolta az újabb levélre, hogy a pálya állapota megfelelő, lehetővé teszi a 120 kilométeres átlagsebességet, így a felújítását nem tervezik. Emellett a vasútvonalon a kockázat és a társadalmi összhaszon segítségével fejezhető ki a felújítás, korszerűsítés szükségessége.
Heintz Tamás szerint ez azt jelenti, hogy ez a szakasz nem kockázatos – hiába bizonyítja ezt a baleset –, és társadalmi haszna sincs a somogyi emberek számára.
(sonline.hu)