Nem a büntetések kiszabása a cél – állítja a BKV

A BKV Zrt. nem érti, miért kérdőjelezik meg bliccelők elleni fellépésüket különböző fórumokon – ezt a társaság közölte vasárnap. • Szalagkorlátokkal próbálkozik a BKV a bliccelők ellen

MNO
2008. 09. 14. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint közleményükben írták, csodálkoznak rajta, hogy „egyesek folyamatosan, több fórumon” megkérdőjelezik a BKV törekvéseit, hogy a társaság minél hatékonyabban fellépjen a nem fizető utasaival szemben, hiszen 2008-ban várhatóan 10,5-11 milliárd forint kárt okoznak a bliccelők, ebből az összegből pedig akár 150 új buszt is beszerezhetne a társaság. Emlékeztettek rá: Kocsis Istvánnak, a BKV vezérigazgatójának a pályázatában is szerepelt a jegyellenőrzés bővítése.

A BKV szerint nem a büntetésre és pótdíjazásra helyezik a hangsúlyt, hanem úgynevezett „büntetést megelőző ellenőrzést” végeznek, hogy minél több potyautast szoktassanak át a rendszeres jegyvásárlásra. Hozzátették: „ez a rendszer sokkal költségkímélőbb, hatékonyabb, kulturáltabb, mint az utólagos büntetés”, és végleges megoldást a bliccelő utasokat automatikusan kiszűrő „elektronikus bemeneti ellenőrző rendszertől (e-ticketing)” várja a társaság.

A közlekedési társaság kiemelte: a tavaly márciustól a metróknál bevezetett fokozott ellenőrzés tapasztalataiból kiindulva tisztábbak a BKV járatai, állomásai, nőtt az utasok biztonságérzete, és a megtakarításból a szolgáltatás javítására is többet tud fordítani a társaság.

A BKV pénteken közleményben tudatta, hogy szalagkorlátokkal zárja le még ebben a hónapban a 7E autóbusz Kelenföldi pályaudvari, valamint a 4-es, 6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti végállomását a BKV a bliccelők elől; a lezárt területre csak érvényes jeggyel és bérlettel lehet majd belépni. A 7E buszjárat Etele téri (Kelenföldi pályaudvari) végállomásánál szeptember 22-én jelennek meg először a szalagkorlátok, valamint a jegyellenőrzést segítő biztonsági őrök, míg a 4-es, 6-os villamos végállomásain szeptember 29-én.

Ughy: Még az egy négyzetméternyi területet használó virágárus is fizet

Ughy Attila (Fidesz), a Fővárosi Önkormányzat közterület-használatot engedélyező bizottságának elnöke pénteken azt mondta, hogy hónapokkal ezelőtt személyes tájékoztatást kértek Balogh Zsolt és Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettesektől erről az ötletről, ehelyett azonban csak egy levelet kaptak, hogy szerintük városképileg nem lesz aggályos a kordonállítás. Az elnök leszögezte, hogy városképi ügyekben a szakbizottság és nem a BKV az illetékes. Hozzátette, hogy emellett van egy olyan vetülete is a dolognak, hogy a kordonok közterületet zárnak le, foglalnak el. Ilyen esetben pedig még az egy négyzetméternyi területet használó virágárus is fizet, illetve engedélyre van szüksége.

VEKE: „Ostoba ötlet”

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője szintén pénteken arra mutatott rá, hogy ez a szakmailag értelmetlen és elfogadhatatlan „ostoba ötlet” nem hoz majd többletbevételt a BKV-nak. A közlekedéssel foglalkozó civil szervezet szóvivője felhívta a figyelmet arra is, hogy igen ellentmondásos közleményeket ad ki a BKV a bliccelők számáról. A cég pénteki közleménye szerint június elejéig 200 ezer esetben kezdeményeztek pótdíjazást, a BKV július 15-i közleménye viszont arról szól, hogy „lefülelték” idén a 300 ezredik bliccelőt. A BKV erre reagálva vasárnap azt közölte: „a két időpont között eltelt másfél hónap alatt nőtt a bliccelők száma, ugyanakkor a potyautasok elkapása nem minden esetben jelenti a pótdíjazás kezdeményezésének elindítását, jelenthet helyszíni bírságot is”.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.