Nem a büntetések kiszabása a cél – állítja a BKV

A BKV Zrt. nem érti, miért kérdőjelezik meg bliccelők elleni fellépésüket különböző fórumokon – ezt a társaság közölte vasárnap. • Szalagkorlátokkal próbálkozik a BKV a bliccelők ellen

MNO
2008. 09. 14. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint közleményükben írták, csodálkoznak rajta, hogy „egyesek folyamatosan, több fórumon” megkérdőjelezik a BKV törekvéseit, hogy a társaság minél hatékonyabban fellépjen a nem fizető utasaival szemben, hiszen 2008-ban várhatóan 10,5-11 milliárd forint kárt okoznak a bliccelők, ebből az összegből pedig akár 150 új buszt is beszerezhetne a társaság. Emlékeztettek rá: Kocsis Istvánnak, a BKV vezérigazgatójának a pályázatában is szerepelt a jegyellenőrzés bővítése.

A BKV szerint nem a büntetésre és pótdíjazásra helyezik a hangsúlyt, hanem úgynevezett „büntetést megelőző ellenőrzést” végeznek, hogy minél több potyautast szoktassanak át a rendszeres jegyvásárlásra. Hozzátették: „ez a rendszer sokkal költségkímélőbb, hatékonyabb, kulturáltabb, mint az utólagos büntetés”, és végleges megoldást a bliccelő utasokat automatikusan kiszűrő „elektronikus bemeneti ellenőrző rendszertől (e-ticketing)” várja a társaság.

A közlekedési társaság kiemelte: a tavaly márciustól a metróknál bevezetett fokozott ellenőrzés tapasztalataiból kiindulva tisztábbak a BKV járatai, állomásai, nőtt az utasok biztonságérzete, és a megtakarításból a szolgáltatás javítására is többet tud fordítani a társaság.

A BKV pénteken közleményben tudatta, hogy szalagkorlátokkal zárja le még ebben a hónapban a 7E autóbusz Kelenföldi pályaudvari, valamint a 4-es, 6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti végállomását a BKV a bliccelők elől; a lezárt területre csak érvényes jeggyel és bérlettel lehet majd belépni. A 7E buszjárat Etele téri (Kelenföldi pályaudvari) végállomásánál szeptember 22-én jelennek meg először a szalagkorlátok, valamint a jegyellenőrzést segítő biztonsági őrök, míg a 4-es, 6-os villamos végállomásain szeptember 29-én.

Ughy: Még az egy négyzetméternyi területet használó virágárus is fizet

Ughy Attila (Fidesz), a Fővárosi Önkormányzat közterület-használatot engedélyező bizottságának elnöke pénteken azt mondta, hogy hónapokkal ezelőtt személyes tájékoztatást kértek Balogh Zsolt és Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettesektől erről az ötletről, ehelyett azonban csak egy levelet kaptak, hogy szerintük városképileg nem lesz aggályos a kordonállítás. Az elnök leszögezte, hogy városképi ügyekben a szakbizottság és nem a BKV az illetékes. Hozzátette, hogy emellett van egy olyan vetülete is a dolognak, hogy a kordonok közterületet zárnak le, foglalnak el. Ilyen esetben pedig még az egy négyzetméternyi területet használó virágárus is fizet, illetve engedélyre van szüksége.

VEKE: „Ostoba ötlet”

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője szintén pénteken arra mutatott rá, hogy ez a szakmailag értelmetlen és elfogadhatatlan „ostoba ötlet” nem hoz majd többletbevételt a BKV-nak. A közlekedéssel foglalkozó civil szervezet szóvivője felhívta a figyelmet arra is, hogy igen ellentmondásos közleményeket ad ki a BKV a bliccelők számáról. A cég pénteki közleménye szerint június elejéig 200 ezer esetben kezdeményeztek pótdíjazást, a BKV július 15-i közleménye viszont arról szól, hogy „lefülelték” idén a 300 ezredik bliccelőt. A BKV erre reagálva vasárnap azt közölte: „a két időpont között eltelt másfél hónap alatt nőtt a bliccelők száma, ugyanakkor a potyautasok elkapása nem minden esetben jelenti a pótdíjazás kezdeményezésének elindítását, jelenthet helyszíni bírságot is”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.