Az érdekvédő elmondta: kezdeményezik annak vizsgálatát, hogy az intézményi társulások elérték-e céljukat, finanszírozási, igazgatási helyzetük átlátható-e. Hozzátette: az intézményhálózat racionalizálása nem fejeződött be, s pontos képet szeretnének kapni arról is, hogyan változtak a pedagógus álláshelyek.
Felidézte, hogy a szakszervezet tavaly novemberben levélben fordult az oktatási tárca vezetőjéhez, kérték ennek vizsgálatát, ám ez nem történt meg. A PSZ ezért felmérés készít a munkaerő-helyzetről, arról, hogy a pedagógus elbocsátások után maradéktalanul teljesül-e a törvényi előírás, a szakos ellátás, hogyan alakul a tanórai és tanórán kívüli foglalkozások biztosítása, s van-e idő és pénz korrepetálásra, tehetséggondozásra.
A felmérés eredménye novemberre várható –- mondta a szakszervezeti vezető. A pályakezdők bérpótlékának új rendszere okoz feszültséget a pedagógusok körében, a 20-25 éve pályán lévők ugyanis ebből egyelőre kimaradnak –- mondta Galló Istvánné, hozzátéve, hogy a kormány által e célra elkülönített források végesek voltak. Ezért az ősz folyamán az aláírt megállapodás alapján olyan stabil bérmegállapodást szeretnének elérni, amely minden pedagógusnak keresetemelkedést hoz. A természettudományos tárgyak oktatása kapcsán kifejtette: amíg a pontos, konkrét szakmai javaslatot nem látták, sem támogatólag, sem ellenzőleg nem lépnek fel.
A természettudományos látásmód kialakítása a diákoknál rendkívül fontos, ugyanakkor aggályaik vannak – tette hozzá. Az elképzelést akkor tudják támogatni, ha garanciát kapnak arra, hogy nem jár óraszámcsökkentéssel, pedagógusok elbocsátásával és megfelelő tananyagok állnak rendelkezésre. A szakszervezeti vezető beszélt a napközis nevelés alulfinanszírozottságáról is, amely a pedagógusok számára elfogadhatatlan.
Elfogadhatatlan, hogy finanszírozási okok miatt a gyerek nem az iskolában van, hanem az utcán csavarog – mondta az érdekvédő. Galló Istvánné szólt arról is, hogy oktatáspolitikai fordulatra és hosszú távú, szakmai konszenzuson alapuló közoktatáspolitikai koncepcióra van szükség. Ez kitérne a pedagógus pálya presztízsének javítására, az esélyegyenlőtlenség megakadályozására, és az értékálló pedagógusbérek biztosítására.
A pedagógusbéreken nem szabad spórolni – szögezte le a szakszervezeti vezető. Kitért arra is, hogy olyan finanszírozási rendszert akarnak, amely „egyetemleges felelősségét fejezi ki a közoktatás működéséért”.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.