Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke, a szakszervezeti delegáció vezetője az MTI-nek elmondta, hogy a munkáltató továbbra is tartja eddigi elutasító álláspontját. A VDSZSZ alelnöke úgy látja, a MÁV a létszám leépítéseket tovább viszi, annak ellenére, hogy ezt tagadja, és az erre vonatkozó szakszervezeti megállapodási-javaslatot rendre visszautasítja. Bárány elmondta, hogy készek a kompromisszumra a megállapodás érdekében, de mindaddig, amíg a MÁV-csoport képviselői hajthatatlanok, addig az eredeti követeléseik mentén tárgyalnak.
Bárány elmondta: továbbra is követelik, hogy a MÁV-Cargo értékesítése során befolyó privatizációs bevételéből 250 ezer forintot kapjon minden vasutas. A szakszervezet a kiszervezéssel érintett munkavállalóknak visszamenőlegesen 10 százalékos béremelést követel, a MÁV-START-nál pedig az idei 6,9 százalékos alapbéremelést heti 37 órára vetítve hajtsák végre, továbbá a MÁV hagyjon fel az érdekkörében felmerült munkáltatói rendes felmondás alkalmazásával. A VDSZSZ alelnöke szerint a 38 mellékvonal ügye 2010-ig rendezettnek tekinthető, de a szakszervet reméli, megfelelő műszaki fejlesztésekkel elérhető, hogy minél többen vegyék igénybe a vasúti szolgáltatást.
Az egyeztetésen Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a munkáltatói tárgyalódelegáció vezetője elmondta, hogy a szakszervezet követeléseinek nincs meg a pénzügyi fedezete. A létszámleépítéssel kapcsolatos szakszervezeti felvetésre közölte, hogy beazonosíthatóan 134 főt érinthet egy esetleges tevékenység kihelyezés, de vállalják annak megvizsgálását, hogyan lehetne tovább foglalkoztatni az érintetteket, illetve elhelyezkedésükben segítenének.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.