Vita a gyógyszerek szabad forgalmazásáról

Vita kezdődött Belgiumban arról, hogy a gyógyszertárakon kívül is forgalmazhatók legyenek-e a recept nélkül adható gyógyszerek. A holland kézben lévő Kruidvat áruházlánc ugyanis – külföldi, köztük holland példa alapján – úgy döntött, hogy megtöri a gyógyszertárak jelenlegi monopóliumát e téren, és árusítani kezdi ezeket a termékeket.

MNO
2008. 09. 08. 9:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ennek legfőbb előnye szerintük az árak letörése lenne, saját választékuk bővítése és a szélesebb körű fellelhetőség mellett. Az áruháznál arra is rámutattak, hogy a szomszédos országokban (általában az EU-tagállamok jelentős részében) már bevett gyakorlat a patikán kívüli értékesítés. Mint a La Libre Belgique című napilap hétfői számából kiderül, a belga gyógyszertárak szövetsége (APB) tiltakozott a lépés ellen.

Arra hivatkoznak, hogy még a recept nélküli szerek árusításához is gyógyszerész képzettségű eladókra van szükség, különben a vásárlók nem jutnak elegendő felvilágosításhoz a termékek használatáról. Másfelől azt is leszögezték, hogy az országban elégséges mértékű a gyógyszertári lefedettség: minden kétezer emberre jut egy patika.

Bizonyos, eddig kizárólag gyógyszertárban árult termékek (bőrápoló cikkek, vitaminok, élelmiszer-kiegészítők) árusítására a Kruidvatnak már sikerült megállapodást kötnie a nagykereskedőkkel, de – mint az áruház egy illetékese jelezte – a szigorúbban vett orvosságok esetében a gyógyszer-kereskedelmi hálózatok szigorúan őrzik monopóliumukat. Az APB szerint a kormányzat és a fogyasztóvédők is az ő álláspontjukat támogatják, a közegészség szempontjának elsődlegességére hivatkozva.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.