Hónig: Nem áll szándékomban eladni a tárca vállalatait

Nincs tervbe véve a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz (KHEM) tartozó vállalatok privatizációja.

MNO
2009. 05. 11. 5:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyik kormányközeli lap hétfői számában Hónig Péter úgy fogalmaz: „Nem áll szándékomban értékesíteni egyik, a tárcához tartozó vállalatot sem.” A miniszter szerint csak jó állapotban lévő cégeket szabad eladni. Azokat is csak akkor, ha az ügylettel magas bevétel érhető el. A vételárat pedig nem a költségvetési lyukak betömésére, hanem új érték teremtésére kell fordítani. „Jelenleg nem ismerek olyan, a tárcámhoz tartozó vállalatot, amely privatizációra érett, így megfelelő módon értékesíthető lenne” – nyilatkozta Hónig Péter.

A miniszter a napokban kérte fel a MÁV és a Volán-társaságok vezetőségét arra, hogy készítsenek ajánlatot arra, miképpen tudnák javítani a vállalat eredményességét, hogyan faraghatnák le a költségeket úgy, hogy közben javuljon a szolgáltatás színvonala. Ez jelenthet járattörléseket is – derül ki az interjúból. Az utazási kedvezmények átalakításával kapcsolatban a miniszter azt mondta, egyelőre nincs döntés. „Már azzal is elégedett lennék, ha belátható időn belül valamilyen módon kimutatható lenne, hogy pontosan mennyi utas milyen arányú kedvezményekkel közlekedik” – fogalmazott. Hozzátette: nem elvonásokon gondolkodik. Még nincsenek konkrét tervek a földgázár-támogatás átalakítására. A Magyar Energia Hivatalban most készülnek a különböző számítási modellek – mondta a miniszter.

(Népszava, MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.