A BFT pénteki ülésének vendégeként Csepi Lajos szakállamtitkár úgy fogalmazott: az unió 2 ezer milliárd forintot szán a magyar közlekedésfejlesztésre, amely összegeknek nagyon is megvan a helye, a kosár nem feneketlen. Suchman Tamás a Balaton Fejlesztési Tanács nevében kikérte magának a közlekedési tárca hozzáállását a második balatoni komp kérdéséhez, megjegyezve, hogy Brüsszelben kedvezően fogadták a második komp tervét.
Más ügyekben Csepi Lajos már a tanács számára kedvezőbb bejelentéseket tett. A korábbi elutasítás után a tárca kész megvizsgálni, hogy az M7-es autópálya Siófokot elkerülő szakasza díjmentesíthető-e. Amennyiben elérhető egy ilyen intézkedéssel, hogy a város számottevő forgalomtól mentesüljön, akkor nem kell elzárkózni a megoldástól – mondta a szakállamtitkár. Közölte azt is, hogy a jövőben, gyakorlatilag 2010-től már nemcsak bicikliutak építésére, hanem fenntartására is lehet majd támogatásért pályázni. Így orvosolható lesz az a helyzet, hogy az állami pénzekből megépült balatoni bringakörút fenntartására képtelenek az önkormányzatok, az helyenként már balesetveszélyessé vált.
Suchman Tamás, a BFT elnöke ezzel kapcsolatban leszögezte, a 3-5 éve megépített bicikliutaknak évek óta nincs gazdája, amit egy miniszteri vagy kormányrendelettel már rég kezelni kellett volna.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.