„Ha Magyarországon osztrák és/vagy német mozdonyok teljesítenek szolgálatot, akkor ezeknek javítása, karbantartása nem Magyarországon, hanem Ausztriában vagy Németországban fog történni. Ez azt jelenti, hogy ezek a magyar munkahelyek megszűnnek” – mondta az ellenzéki képviselő. Ha a kormány véghezviszi ezt az eladást, a magyar vasútnak a maradéka is kikerül a „nemzeti cselekvési körből” – tette hozzá.
Fónagy János hangsúlyozta, aki a MÁV Trakciót megvásárolja, valójában nem a 15-20 darab új és a több tucat régi mozdonyt veszi meg, hanem a piacot: behozza ugyanis saját mozdonyait, a MÁV személyszállítása pedig csak tőle tud majd rendelni. Mint fogalmazott, nagyon bízik abban, hogy a kormány nem teszi meg ezeket a lépéseket, ellenkező esetben ugyanis gyakorlatilag működésképtelenné válik az a vasút, amelynek fontosságát egész Európa és a magyar kormány is hangoztatja.
Arra a kérdésre, hogy ha a Fidesz kormányra kerül, visszavásárolják-e az eladott vasúti vagyont, Fónagy János úgy válaszolt: a MÁV működőképességét biztosítani kell. Ha a kormány eladja a mozdonyparkot, akkor újra kell majd mozdonyokat vásárolni – fűzte hozzá.
A Magyar Nemzet június 20-i számában azt írta: a vasutat három önálló cégbe rendeznék (önálló pályavasút, személyszállító üzletág, illetve vagyonhasznosító), a MÁV Zrt. feladatainak egy részét a MÁV Vagyonhasznosító Zrt. venné át, s a MÁV-ból kiválással jönne létre a MÁV Pályavasút-működtető Zrt., amelytől elvonnák a pályavasúti működéshez közvetlenül nem kapcsolódó ingatlanokat. A szakmai elemzés végkövetkeztetése az, hogy az átalakítás anyagi terhét a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. 2010-ben megvalósítandó eladásából lehet fedezni, ezek értéke 77 milliárd forint.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.