Hónig a haladás és a fejlődés szimbólumát látja a vasútban

A hosszú távú finanszírozás feltételeinek megteremtésével, egy hatékonyan működő vállalattal a vasút újra a haladás, a fejlődés szimbóluma lehet Magyarországon – mondta Hónig Péter közlekedési miniszter pénteken a vasutasnapon, a tisztavató ünnepségen. • „Az állami vagyon eladása az MSZP-n belüli klánok harca”• Fónagy: Óriási vétek a MÁV vagyonának eladása• A kormány álljon el a vasút további privatizációjától!

MNO
2009. 07. 10. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: óriási versenyben működik a vasút, amely fontos szerepet tölt be a mobilitásban, a nemzetgazdaság fejlődésének elősegítésében. A vasutasnapon 210 végzős tiszt tett esküt.

Az ünnepséget követően Hónig Péter miniszter újságíróknak elmondta: folyamatosan dolgoznak a közösségi közlekedés, köztük a MÁV átalakításának tervén, így most még korai lenne konkrétumokról beszélni. Mindenkit biztosít arról – hangsúlyozta –, hogy az átalakítással nem fog zavar keletkezni a MÁV működésében. Reményét hangoztatta, hogy hamarosan sikerül olyan elképzelést kialakítani, amellyel az érintettek egyetértenek, és ez alapján dolgozzák ki a konkrét változtatási terveket.

A miniszter kérdésre válaszolva közölte: a legutóbbi találkozó a szakszervezetekkel egy rendszeres konzultáció része volt, ahol ismertette azokat az elképzeléseket, amelyek mentén a részleteket kidolgozzák. Abban egyetértés volt – idézte fel –, hogy változásra szükség van a közösségi közlekedésben. Megjegyezte: jó lenne tudni, hogy melyek a szakszervezeti elképzelések ebben a kérdésben.

A miniszter rámutatott: a július 7-én aláírt, majd 8-án a MÁV igazgatóságának átadott intézkedések inkább a válságkezelést célozzák. Hónig Péter megerősítette, hogy a közösségi közlekedésben a párhuzamosságot fel kell számolni, a finanszírozás feltételeit javítani kell. A MÁV vagyonelemeit tisztázni kell, annak érdekében, hogy fel lehessen használni a finanszírozáshoz.

Még nem lehet tudni, hogy a kormány 40 milliárd forintos megtakarítása a közlekedésben mit érint

Heinczinger István újságíróknak elmondta: a kormány tervezett 40 milliárd forint megtakarítása 2010-ben a közösségi közlekedésnek nyújtott állami költségtérítést érinti, egyelőre még nem lehet tudni, hogy ez mely közösségi közlekedési módok között oszlik meg. A vezérigazgató szerint a MÁV feladata, hogy strukturális átalakítással olyan költséghatékony rendszert dolgozzon ki, amely révén finanszírozhatóbbá válik a vasúttársaság. A vasúttársaság elsősorban a bevételek növelésére koncentrál, amelyet 10-15 milliárd forinttal lehetne emelni csak azzal, ha a bliccelőket kiszűrnék, nem pedig a kedvezményeket szüntetnék meg. Eszközöket is ki lehetne vonni a forgalomhoz igazodó optimális kihasználtság mellett.

A vezérigazgató közölte: nem gondolkodnak társasági privatizációban, példaként említette, hogy a MÁV-TRAKCIÓ eladása olyan monopólium értékesítését jelentené, amely közösségi közlekedés lebonyolításának költségeit növelné. Megjegyezte: az ingatlanok esetében is a hosszú távon stabil bevételt hozó hasznosításban gondolkodik a MÁV, és nem eladásban. Kérdésre válaszolva Heinczinger István elmondta: a kormányzati negyedhez kapcsolódóan az állam a MÁV-tól 7 milliárd forintért vásárolta meg az első ütemben érintett telket, a második ütemhez kötődő telek továbbra is a MÁV tulajdonában van.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.