Hónig a haladás és a fejlődés szimbólumát látja a vasútban

A hosszú távú finanszírozás feltételeinek megteremtésével, egy hatékonyan működő vállalattal a vasút újra a haladás, a fejlődés szimbóluma lehet Magyarországon – mondta Hónig Péter közlekedési miniszter pénteken a vasutasnapon, a tisztavató ünnepségen. • „Az állami vagyon eladása az MSZP-n belüli klánok harca”• Fónagy: Óriási vétek a MÁV vagyonának eladása• A kormány álljon el a vasút további privatizációjától!

MNO
2009. 07. 10. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: óriási versenyben működik a vasút, amely fontos szerepet tölt be a mobilitásban, a nemzetgazdaság fejlődésének elősegítésében. A vasutasnapon 210 végzős tiszt tett esküt.

Az ünnepséget követően Hónig Péter miniszter újságíróknak elmondta: folyamatosan dolgoznak a közösségi közlekedés, köztük a MÁV átalakításának tervén, így most még korai lenne konkrétumokról beszélni. Mindenkit biztosít arról – hangsúlyozta –, hogy az átalakítással nem fog zavar keletkezni a MÁV működésében. Reményét hangoztatta, hogy hamarosan sikerül olyan elképzelést kialakítani, amellyel az érintettek egyetértenek, és ez alapján dolgozzák ki a konkrét változtatási terveket.

A miniszter kérdésre válaszolva közölte: a legutóbbi találkozó a szakszervezetekkel egy rendszeres konzultáció része volt, ahol ismertette azokat az elképzeléseket, amelyek mentén a részleteket kidolgozzák. Abban egyetértés volt – idézte fel –, hogy változásra szükség van a közösségi közlekedésben. Megjegyezte: jó lenne tudni, hogy melyek a szakszervezeti elképzelések ebben a kérdésben.

A miniszter rámutatott: a július 7-én aláírt, majd 8-án a MÁV igazgatóságának átadott intézkedések inkább a válságkezelést célozzák. Hónig Péter megerősítette, hogy a közösségi közlekedésben a párhuzamosságot fel kell számolni, a finanszírozás feltételeit javítani kell. A MÁV vagyonelemeit tisztázni kell, annak érdekében, hogy fel lehessen használni a finanszírozáshoz.

Még nem lehet tudni, hogy a kormány 40 milliárd forintos megtakarítása a közlekedésben mit érint

Heinczinger István újságíróknak elmondta: a kormány tervezett 40 milliárd forint megtakarítása 2010-ben a közösségi közlekedésnek nyújtott állami költségtérítést érinti, egyelőre még nem lehet tudni, hogy ez mely közösségi közlekedési módok között oszlik meg. A vezérigazgató szerint a MÁV feladata, hogy strukturális átalakítással olyan költséghatékony rendszert dolgozzon ki, amely révén finanszírozhatóbbá válik a vasúttársaság. A vasúttársaság elsősorban a bevételek növelésére koncentrál, amelyet 10-15 milliárd forinttal lehetne emelni csak azzal, ha a bliccelőket kiszűrnék, nem pedig a kedvezményeket szüntetnék meg. Eszközöket is ki lehetne vonni a forgalomhoz igazodó optimális kihasználtság mellett.

A vezérigazgató közölte: nem gondolkodnak társasági privatizációban, példaként említette, hogy a MÁV-TRAKCIÓ eladása olyan monopólium értékesítését jelentené, amely közösségi közlekedés lebonyolításának költségeit növelné. Megjegyezte: az ingatlanok esetében is a hosszú távon stabil bevételt hozó hasznosításban gondolkodik a MÁV, és nem eladásban. Kérdésre válaszolva Heinczinger István elmondta: a kormányzati negyedhez kapcsolódóan az állam a MÁV-tól 7 milliárd forintért vásárolta meg az első ütemben érintett telket, a második ütemhez kötődő telek továbbra is a MÁV tulajdonában van.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.