Szonda-Ipsos: óriási a Fidesz előnye

Július elején a Fidesz a biztos pártválasztók körében 65 százalékon állt, az MSZP 21 százalékon, a Jobbikra pedig a megkérdezettek 9 százaléka voksolna – derül ki a Szonda Ipsos legújabb kutatásából. A felmérés eredménye szerint az SZDSZ-re a megkérdezett ezerötszáz 18 éven felüli egy százaléka, míg az MDF-re két százaléka voksolna.

MNO
2009. 07. 14. 17:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz támogatottsága a kutatás szerint szinte minden társadalmi rétegben 38 és 42 százalék között van. Az egyetlen kivétel az idősek csoportja: itt 28 százaléknyi a fideszes, és majdnem ennyi (25 százalék) szocialista szimpatizáns is van. A Fidesz a fővárosban is nagyobb népszerűségnek örvend az MSZP-nél: amíg a jobboldali párt a teljes népesség körében 39, addig az MSZP 16 százalékon áll – írta a Népszabadság online kiadása kedden.

A Szonda Ipsos felmérése szerint a Fidesz szavazóinak csaknem háromnegyede (73 százalék) jobboldalinak, 5 százaléka baloldalinak vallotta magát, 22 százalékuk pedig középre sorolja magát. A megkérdezettek egyharmada válaszolta, hogy konzervatív, és szintén egyharmadnyian mondták azt, hogy liberális nézeteket vallanak. Eszerint a Fidesz támogatóinak több mint egyharmada jobboldali és konzervatív, ők a párt 51 év feletti, falvakban élő szavazói.

Rámutattak arra is: homogénebbnek tekinthető az MSZP tábora, hiszen a szocialista szavazók jelentős része 50 év feletti és nagyvárosi, 92 százalékuk baloldalinak tartja magát, jobboldali nézeteket pedig senki nem vall. A szocialista szavazók közül 38 százalék liberális, 20 százalék konzervatív, 42 százalék pedig középre helyezi magát – derül ki a Szonda Ipsos kutatásából.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.