A Zala Volán szakszervezetei – a Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete, a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete, KKSZ Alapszervezete és a Zalai Autóbuszvezetők Szabad Szakszervezete – csütörtökön közös levelet juttattak el Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez, amelyben azt kérték, hogy ne támogassa a magánvállalkozó cég menetrendszerű autóbuszjáratainak indítását – mondta el Horváth László az MTI-nek.
A Volán szakszervezet információi szerint ugyanis az Orangeways magánvállalkozás a Zalaegerszeg és Budapest útvonalon már bejelentette igényét a kétórás sűrűséggel közlekedő járatok indítására, és minisztériumi támogatással kíván megjelenni a közúti közlekedési piacon. A szakszervezeti vezető szerint „a helyközi közlekedés megújítása, színvonalas ellátása helyett a nyereség kiszivattyúzása húzódik meg a háttérben, amivel tudatosan legyengítik a Volánokat a 2012-es piacnyitás előtt”.
Elmondta: attól tartanak, hogy a Volán-társaságokból kiemelnék a nyereséges járatokat, de a veszteséges, megyén belüli szolgáltatást továbbra is a cégnek kellene ellátnia. A Zala Volán a nyereséges távolsági járatokból ellentételezi a 257 település – mintegy 90 zsáktelepülés – ellátásából adódó veszteséget – mutatott rá Horváth László. A Zala Volán Zrt. járműparkja korszerű, a budapesti útvonalon pedig modern Setra buszok közlekednek – jegyezte meg az elnök.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.