A jogszabály elvben arra kötelezné a nagyobb hajók tulajdonosait, hogy 25 négyzetméteres vitorlafelület felett, illetve 50 kilowattos motorteljesítmény feletti hajójuk után adót fizessenek 2010-től. A külföldi lajstromszámú hajónál azonban sokak szerint lehetetlen megállapítani, hogy ki a valódi használó. Így lehet osztrák hajója egy magyarnak is.
A közlekedési hatóság szerint az unióban bárhol regisztrálhatják a hajókat, egyéb bejelentési kötelezettségük nincs a tulajdonosoknak. Az eljárás tehát jogszerű, és legális kibúvót jelent. A kikötőkben járva-kelve kevés külföldi-magyar járgányt találtunk, de a vitorlázók szerint növekszik a külföldön jegyzett, de magyar tulajdonú hajók aránya a Balatonon is. Erre a regisztrációs szám utalhat.
Előfordul már most is, hogy külföldi lajstromszámmal, de magyar zászlóval közlekedik egy-egy hajó. A Balatonon összesen három található abból a katamaránból, mely méreteit tekintve is kitűnt a vitorlások közül. A tágas szerkezetnek nem magyar lajstromszáma van. A hírTV megtudta: magyar emberé a hajó, de jobban járt, ha külföldről kért hozzá papírokat. Simliskednek mások is: a földvári kikötő négy külföldi vitorlásából kettőt magyar állampolgár birtokol és használ – méghozzá hazai vizeken. De ha ez nem jön be, akad még kibúvó. Ha például egy sportegyesület avagy egy külföldi cég nevére veszik meg a hajót, az adó már nem követelhető.
(hírTV)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.