A BFT elnöke elmondta, a vízbiztonsági program első lépéseként tavaly 30 mentő-katamaránt és 3 defibrillátort osztottak szét a tóparti települések között. Hozzátette, felmerült annak igénye, hogy az életmentéshez a defibrillátorok mellé célszerű lenne lélegeztető készülékeket is beszerezni, amelynek költségigénye szerényebb lenne, mint az eddig beszerzett eszközöké.
A BFT mintegy százmillió forintot szán jövőre a vízbiztonsági program folytatására, az eddig kimaradt standok korszerű mentőeszközökkel való ellátására, továbbá a meglévő mentőhajó mellett egy újabb beszerezésére. Ennek részleteiről a jövő évi költségvetés tárgyalásakor fog dönteni. Suchman Tamás az esetkocsi felszereltségével rendelkező Rupert mentőhajóról elmondta, hogy az a legnagyobb balatoni viharokban is remekül megállta a helyét. Összesen három ilyenre lenne szükség ahhoz, hogy a tó keleti és nyugati medencéjében, valamint a közepén is pillanatok alatt a legszakszerűbb segítséghez jusson minden bajba jutott. A tervek közt az szerepel, hogy a jövő évi szezonra még egy ilyen üzembe álljon – tette hozzá.
A gyorshajót üzemeltető Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának (VMSZ) vezetője, Bagyó Sándor arról számolt be, hogy a mentőhajó egészségügyi szakszemélyzetét a Magyar Mentősök és Mentőtisztek Egyesülete biztosítja egy megállapodás keretében. A VMSZ a múlt hónapban az Országos Mentőszolgálattal is megállapodást kötött arról, ha egy mentést igénylő esethez vízen előbb oda tud érni a szaksegítség, akkor az OMSZ riasztja a mentőhajót. Azóta már több ilyen eset volt.
(MTI)