A Mozdonyvezetők Szakszervezete ügyvezető alelnöke közleményében emlékeztetett arra, hogy 2009. július 27-én már kifejezték tiltakozásukat az aggasztó kormányzati magatartás miatt, amely a MÁV cégcsoport tervezett átalakítása okán fenyegeti a vasutasokat, a mozdonyvezetőket és nem utolsó sorban az utasokat.
A szakszervezet álláspontja szerint a közlekedési tárcát vezető miniszter nem akar tárgyalásokat folytatni, ezért ismételten felszólítják, hogy tegyen eleget miniszteri kötelezettségének, és ne akadályozza a munkavállalói érdekképviseletek és a minisztérium közötti tárgyalásokat.
A mozdonyvezetők érdekképviselete követeli, hogy a Vasúti Egyeztető Bizottság következő ülésén, augusztus 27-én a miniszter adjon részletes tájékoztatást, és folytasson érdemi tárgyalásokat a vasúti közlekedésről, a vasút szervezeti átalakításáról, a vasutasok menetkedvezményét átalakítani akaró kormányzati tervekről. Amennyiben ez nem teljesül, a MOSZ rövid időn belül dönt a válaszlépésről, és megalakítja sztrájkbizottságát – közölte Borsik János ügyvezető alelnök.
Az érintettek helyett külföldi szakértők
A Vasutas Települések Szövetségének (VTSZ) elnöksége megdöbbenve értesült a médiából arról, hogy a MÁV területén tervezett átalakításokat a szaktárca külföldi szakértők bevonásával próbálja megkezdeni – közölte a szövetség elnöke szerdán. Csanádi István elmondta: nem értenek egyet azzal, hogy a helyközi közösségi közlekedés átalakításról szóló, augusztus 7-én kelt kormányhatározat végrehajtásába nem vonják be az érintett települések polgármestereit, a térségben működő civil szervezetek képviselőit és a vidékfejlesztési szakembereket, valamint az érintett társminisztériumokat, így az önkormányzati és a földművelésügyi tárcákat sem. Információi szerint a közlekedési tárca csak a regionális közlekedésszervezési irodákkal konzultál, s emellett kívánja bevonni a tervezésbe a külföldi szakértőket.
A VTSZ elnöksége ráadásul nem érti azt sem, hogy miért kell a kormányhatározat értelmében ilyen gyorsan, augusztus 24-ig a szaktárcának a terveket elkészítenie, hiszen így „íróasztal mellett” születnek meg olyan döntések, amelyek eldöntik a vidék sorsát. Csanádi István felhívta a figyelmet arra, hogy a térségi vasutakkal kapcsolatban már több kísérlet is lezajlott az országban, így például Mezőhegyesen, Vésztőn és Nógrád megyében is. Szerinte a vizsgálatok során olyan kedvező tapasztalatokat is gyűjtöttek, amelyeket fel lehetne használni az átalakítás során, ám ezeket is figyelmen kívül hagyták. Hozzátette: hasonló a helyzet a Balaton környékének komplex közlekedésszervezési tervével is, amely már két éve elkészült.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.