MÁV-Volán-leépítés: sztrájkot helyeztek kilátásba a vasutasok

A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) ismét felszólítja a közlekedési tárca vezetőjét, hogy tárgyaljon az érdekképviselettel a vasút átalakításának kormányzati elképzeléseiről – közölte Borsik János. A Vasutas Települések Szövetsége megdöbbenve érteült arról, hogy a kormány az érintettek bevonása helyett külföldi szakértőkkel kezdi meg a vasút átalakítását.• A szocialisták egyetértenek a MÁV és a Volán leépítésében?  • 70 milliárd forintot vonnak ki a közösségi közlekedésből

MNO
2009. 08. 19. 16:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete ügyvezető alelnöke közleményében emlékeztetett arra, hogy 2009. július 27-én már kifejezték tiltakozásukat az aggasztó kormányzati magatartás miatt, amely a MÁV cégcsoport tervezett átalakítása okán fenyegeti a vasutasokat, a mozdonyvezetőket és nem utolsó sorban az utasokat.

A szakszervezet álláspontja szerint a közlekedési tárcát vezető miniszter nem akar tárgyalásokat folytatni, ezért ismételten felszólítják, hogy tegyen eleget miniszteri kötelezettségének, és ne akadályozza a munkavállalói érdekképviseletek és a minisztérium közötti tárgyalásokat.

A mozdonyvezetők érdekképviselete követeli, hogy a Vasúti Egyeztető Bizottság következő ülésén, augusztus 27-én a miniszter adjon részletes tájékoztatást, és folytasson érdemi tárgyalásokat a vasúti közlekedésről, a vasút szervezeti átalakításáról, a vasutasok menetkedvezményét átalakítani akaró kormányzati tervekről. Amennyiben ez nem teljesül, a MOSZ rövid időn belül dönt a válaszlépésről, és megalakítja sztrájkbizottságát – közölte Borsik János ügyvezető alelnök.

Az érintettek helyett külföldi szakértők

A Vasutas Települések Szövetségének (VTSZ) elnöksége megdöbbenve értesült a médiából arról, hogy a MÁV területén tervezett átalakításokat a szaktárca külföldi szakértők bevonásával próbálja megkezdeni – közölte a szövetség elnöke szerdán. Csanádi István elmondta: nem értenek egyet azzal, hogy a helyközi közösségi közlekedés átalakításról szóló, augusztus 7-én kelt kormányhatározat végrehajtásába nem vonják be az érintett települések polgármestereit, a térségben működő civil szervezetek képviselőit és a vidékfejlesztési szakembereket, valamint az érintett társminisztériumokat, így az önkormányzati és a földművelésügyi tárcákat sem. Információi szerint a közlekedési tárca csak a regionális közlekedésszervezési irodákkal konzultál, s emellett kívánja bevonni a tervezésbe a külföldi szakértőket.

A VTSZ elnöksége ráadásul nem érti azt sem, hogy miért kell a kormányhatározat értelmében ilyen gyorsan, augusztus 24-ig a szaktárcának a terveket elkészítenie, hiszen így „íróasztal mellett” születnek meg olyan döntések, amelyek eldöntik a vidék sorsát. Csanádi István felhívta a figyelmet arra, hogy a térségi vasutakkal kapcsolatban már több kísérlet is lezajlott az országban, így például Mezőhegyesen, Vésztőn és Nógrád megyében is. Szerinte a vizsgálatok során olyan kedvező tapasztalatokat is gyűjtöttek, amelyeket fel lehetne használni az átalakítás során, ám ezeket is figyelmen kívül hagyták. Hozzátette: hasonló a helyzet a Balaton környékének komplex közlekedésszervezési tervével is, amely már két éve elkészült.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.