Tarna mente: a Fidesz „sínre tenné a kőszállítást”

Egyetért a Tarna menti demonstrációval a Fidesz; Horváth László pétervásárai elnök úgy fogalmazott: a következő kormány, amelyet minden bizonnyal a Fidesz alakít majd meg, mindent meg fog tenni azért, hogy „sínre tegye a kőszállítást”. A térségben hétfőtől szerda estig tartanak félpályás útlezárásokat.• Tarna menti demonstráció: támogatja a szocialista Sós is

MNO
2009. 08. 25. 10:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz is egyetért a Heves megyei, Tarna menti települések kőszállítás elleni tiltakozásával, és azzal a céllal, hogy vasútra akarják kényszeríteni a bányák kőszállítását – közölte az MTI-vel kedden a párt pétervásárai választókerületének elnöke. Hét Tarna menti településen – Aldebrőn, Feldebrőn, Kálban, Kompolton, Tarnaszentmárián, Tófalun és Verpeléten – félpályás útlezárásokat tartanak hétfőtől szerda estig. A demonstrációval azt akarják elérni, hogy a környékbeli recski és kisnánai bányákból ne a falvakon áthaladó közúton, hanem vasúton szállítsák a követ.

Farkas László Márton, a Tarna Menti Kistérségi Területfejlesztési Társulás elnöke az MTI-nek azt mondta: balesetveszélyes és az ingatlanokat is károsítja, hogy napi 80-100 nyerges vontató halad át a területen, esetenként három-négy jármű közvetlenül egymás után, és ráadásul a megengedett sebességet sem tartják be. A falvak a térség országgyűlési képviselőjétől és a szaktárcától is segítséget kértek az ügyben.

Horváth László, a Fidesz pétervásárai elnöke hangsúlyozta: kihasználatlanul áll a Recsk–Kál-Kápolna vasútvonal, amelyet még az M3-as sztráda építéséhez szükséges kőszállítások miatt erősítettek meg az adófizetők pénzéből. A vonalon megszűnt a személyszállítás, de teherszállításra kiválóan alkalmas – tette hozzá. A fideszes politikus úgy fogalmazott: a következő kormány, amelyet minden bizonnyal a Fidesz alakít majd meg, az ehhez hasonló, indokolt esetekben minden rendelkezésére álló eszközzel nyomást gyakorol annak érdekében, hogy a szó szoros értelmében sínre tegye a kőszállítást. Horváth László kitért arra, hogy az utak és az épületek romló állapota, a balesetveszély 15 ezer ember problémája a térségben.

Sós Tamás (MSZP) országgyűlési képviselő, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke korábban jelezte, hogy támogatja a falvak törekvéseit, és levélben kereste meg Hónig Péter közlekedési minisztert, kérve az ügy minisztériumi szakapparátusi megvizsgálását.

Arzt Gergely, a minisztérium sajtóreferense hétfőn azt közölte az MTI-vel: a válságkezelő kormány vállalta, hogy megkezdi a magyarországi közúthálózaton a használatarányos elektronikus díjfizetési rendszer bevezetését. Ez az útdíj növeli a vasúti és vízi szállítás versenyképességét, egyben igazságosabb közteherviseléshez vezet. A szaktárca és háttérintézményei folyamatosan dolgoznak a rendszer megalapozásán – mondta a sajtóreferens.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.