VEKE: ne adjon a kormány halálos injekciót a MÁV-nak!

A VEKE tiltakozik a kormány vasútbezárási tervei ellen, melyek számos vidéki térség közlekedését lehetetlenítenék el, azonban mit sem változtatnának a MÁV pazarló és utasellenes működésén. „A kormány vasútreformot tervez, melynek során kétezer kilométer vasútvonalat zárnának be. Ez nem gyógyítás, hanem barbár csonkolás, mely teljesen ellentétes az ország érdekeivel, minden létező uniós környezetvédelmi és közlekedéspolitikai célkitűzéssel” – áll az egyesület közleményében.

MNO
2009. 08. 24. 9:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hónapokkal ezelőtt mutatta be a teljes országra érvényes menetrendi koncepcióját, mely a MÁV hatékonyságának javításával milliárdos megtakarításokat hozhat, vonalbezárások és járatritkítás nélkül, ám ezeket a javaslatokat válaszra sem méltatták. A kétezer kilométer bezárásra javasolt vasútvonal között komoly regionális szereppel bíró, fejlesztésre érdemes vonalak is vannak, „kimondható tehát, hogy a javaslatot a BKV-nál 2007-ben hamar megbukott járatritkítási lázhoz hasonlóan csak a pénzügyi hentesszemlélet vezérelte”, a közlekedésszakmai megfontolások a legkevésbé sem.

A VEKE szerint a vasútvonalak bezárásának terve árulkodó: a kormány nem a közlekedési társaságokat átszövő korrupción és pazarláson kíván változtatni, hanem a tömegközlekedés leépítésével rontaná tovább a vidéken élők életkörülményeit – ahogy ez a két évvel ezelőtti, végeredményben semmilyen megtakarítást nem hozó vonalbezárásokkal is történt.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület emlékeztet arra: Európában mindenütt a vasúti közlekedés folyamatos és kiterjedt fejlesztésével, ütemes menetrenddel, a járműpark és a pályaállapotok folyamatos javításával próbálják a környezetszennyezést, az autó- és tehergépkocsi-forgalmat csökkenteni. Nemcsak Franciaországra vagy Németországra igaz ez, hanem ma már a cseh vagy a román közlekedéspolitikára is. „A Bajnai-kormány vasútromboló csomagja tehát nemcsak a józan ésszel, a közlekedéspolitikai racionalitásokkal, a vasúton utazók érdekeivel, hanem minden létező uniós irányelvvel szembemegy” – írja az egyesület.

A VEKE közleményében felszólította Bajnai Gordon miniszterelnököt, hogy állítsa le a vasútrombolást, melyet az általa kinevezett vezetők megkezdtek, a közlekedési minisztert és a vasúti kormánybiztost pedig menessze, hiszen megfelelő szakértelem híján nem alkalmasak posztjuk betöltésére.

„A MÁV súlyos beteg, de a gyógymód nem a halálos injekció beadása” – vélik. Az egyesület szerint a megoldás az ütemes menetrend bevezetése, a pazarlás és a korrupció megszüntetése, a közlekedési szövetségek és tarifaközösségek megalakítása, továbbá a MÁV-nak a gőzmozdonyok korszakát idéző működési rendjének átalakítása. Ezen intézkedésekkel milliárdos megtakarítások, a jobb szolgáltatás által pedig a mainál több bevétel érhető el. A megoldást nem a VEKE találta ki: sikerrel alkalmazza körülöttünk minden európai ország. „Elég szomorú, hogy a vasúti reformnak csúfolt rombolást előkészítők nem vették a fáradságot, hogy ezt észrevegyék” – áll a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.