A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hónapokkal ezelőtt mutatta be a teljes országra érvényes menetrendi koncepcióját, mely a MÁV hatékonyságának javításával milliárdos megtakarításokat hozhat, vonalbezárások és járatritkítás nélkül, ám ezeket a javaslatokat válaszra sem méltatták. A kétezer kilométer bezárásra javasolt vasútvonal között komoly regionális szereppel bíró, fejlesztésre érdemes vonalak is vannak, „kimondható tehát, hogy a javaslatot a BKV-nál 2007-ben hamar megbukott járatritkítási lázhoz hasonlóan csak a pénzügyi hentesszemlélet vezérelte”, a közlekedésszakmai megfontolások a legkevésbé sem.
A VEKE szerint a vasútvonalak bezárásának terve árulkodó: a kormány nem a közlekedési társaságokat átszövő korrupción és pazarláson kíván változtatni, hanem a tömegközlekedés leépítésével rontaná tovább a vidéken élők életkörülményeit – ahogy ez a két évvel ezelőtti, végeredményben semmilyen megtakarítást nem hozó vonalbezárásokkal is történt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület emlékeztet arra: Európában mindenütt a vasúti közlekedés folyamatos és kiterjedt fejlesztésével, ütemes menetrenddel, a járműpark és a pályaállapotok folyamatos javításával próbálják a környezetszennyezést, az autó- és tehergépkocsi-forgalmat csökkenteni. Nemcsak Franciaországra vagy Németországra igaz ez, hanem ma már a cseh vagy a román közlekedéspolitikára is. „A Bajnai-kormány vasútromboló csomagja tehát nemcsak a józan ésszel, a közlekedéspolitikai racionalitásokkal, a vasúton utazók érdekeivel, hanem minden létező uniós irányelvvel szembemegy” – írja az egyesület.
A VEKE közleményében felszólította Bajnai Gordon miniszterelnököt, hogy állítsa le a vasútrombolást, melyet az általa kinevezett vezetők megkezdtek, a közlekedési minisztert és a vasúti kormánybiztost pedig menessze, hiszen megfelelő szakértelem híján nem alkalmasak posztjuk betöltésére.
„A MÁV súlyos beteg, de a gyógymód nem a halálos injekció beadása” – vélik. Az egyesület szerint a megoldás az ütemes menetrend bevezetése, a pazarlás és a korrupció megszüntetése, a közlekedési szövetségek és tarifaközösségek megalakítása, továbbá a MÁV-nak a gőzmozdonyok korszakát idéző működési rendjének átalakítása. Ezen intézkedésekkel milliárdos megtakarítások, a jobb szolgáltatás által pedig a mainál több bevétel érhető el. A megoldást nem a VEKE találta ki: sikerrel alkalmazza körülöttünk minden európai ország. „Elég szomorú, hogy a vasúti reformnak csúfolt rombolást előkészítők nem vették a fáradságot, hogy ezt észrevegyék” – áll a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményében.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.