A szóban forgó vonalak esetleges átvételéről folynak ugyan a tárgyalások, megállapodás azonban még nem született, és egyelőre az átvétel időpontjáról sem tud bővebbet mondani – hangsúlyozta. Székely Csaba úgy fogalmazott, a GYSEV fejlesztési terveibe beilleszthető például a Körmend–Zalalövő közötti vonalszakasz üzemeltetésének átvétele is, bár azzal tisztában vannak, hogy a vonalra, ahol már megszűnt a vasúti teherfuvarozás, és a személyszállítás is veszteséges, nagyon sokat kellene költeni. A vezérigazgató elmondása alapján elképzeléseik szerint a GYSEV üzemeltethetné a jövőben a Zalaegerszeg–Hodos, a Zalegerszeg–Lenti, valamint a Szombathely–Zalaszentiván–Gyékényes–Murakeresztúr vonalakat is.
Székely Csaba a regionális vasútfejlesztéssel foglalkozó közlekedési konferencián előadásában elmondta: jelenleg a GYSEV háromszáz kilométernyi vasútvonalat üzemeltet Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában. A vasúttársaság 2001-ben vette át először a Sopron–Ágfalva, majd a Sopron–Szombathely, 2006-ban pedig a Szombathely–Szentgotthárd közötti vasútvonal üzemeltetését.
Elmondta: legfontosabb fejlesztési projektjük jelenleg a Szombathely–Körmend és jövő ősztől a Körmend–Szentgotthárd közötti vasútvonal korszerűsítése és teljes villamosítása. A 85 százalékban európai uniós forrásból finanszírozott fejlesztés során új vasútbiztonsági berendezésekkel szerelik fel a vonalat, Szombathelyen elkészül a Csaba úti felüljáró, Sopronban, a Kőszegi úton pedig egy aluljárót építenek meg. Székely Csaba szólt arról is, hogy valószínűleg jut majd pénz a körmendi vasútállomás rekonstrukciójára is, ehhez is megpróbálnak uniós támogatást szerezni.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.