Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a döntést bejelentő sajtótájékoztatón közölte: a sztrájkot ugyan az egész hálózatra hirdették meg, de a gyakorlati végrehajtást a budapesti fejpályaudvarokra koncentrálják, mivel ezek vannak kapcsolatban a BKV-hálózattal.
Elvi jelentősége van annak, hogy a vasutasok kiállnak a BKV-sok érdekeinek érvényesítése mellett, a sztrájk idejének meghirdetésekor tekintettel vannak az utazókra, nem céljuk a károkozás a MÁV-nál – állította.
A VDSZSZ elnöke úgy vélekedett, hogy a magyar állami vállalatoknál súlyos munkaügyi konfliktusok alakultak ki, ezek közül a legsúlyosabbnak a BKV-nál lévő látszik. A sajtótájékoztatón Gaskó István elmondta, hogy a még elégséges szolgáltatásokról egyeztetést kezdeményeznek a MÁV-val. Gelencsér László, a BKV-sztrájkbizottság képviseletében megköszönte a vasutasok szolidaritását. Kérdésre Gaskó István elmondta, ha nagyon elhúzódnak a BKV-nál a tárgyalások, akkor megfontolják, hogy további szolidaritási sztrájkot is tartsanak, de erről még nem született döntés.
A VDSZSZ elnöke szerint a négyórás vasutas szolidaritási sztrájk párszáz vonat közlekedését érinteni fogja, és a forgalom helyreállítása előbb megtörténhet, mint hosszabb munkabeszüntetés esetén. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke kérdésre elmondta, hogy a MÁV-nál kedden átadták a 2010. évi bérkondíciókat tartalmazó javaslatot, amely jövedelem-elvonást jelent. Ugyanakkor a vasúttársaságok kész arra, hogy a kollektív szerződéseket hatályban tartsák. A szakszervezetek azt szeretnék, ha ezeket határozatlan időre kötnék, legalább hároméves felmondási korláttal a stabil foglalkoztatás érdekében.
(MTI)

Öröklés bármikor? Igen, a törvény ezt is lehetővé teszi!