„Nem lett volna a sztrájk, ha nem arcátlanul költenek el milliárdokat”

Kedd reggel óta saját kisbuszaival segíti Budafok-Tétény önkormányzata a BKV-sztrájk miatt kialakult helyzetben a busz- és villamosmegállókban várakozó utasokat. Szabolcs Attila arra kéri a lakókat, „ne a sztrájkolókat hibáztassák, hiszen nem ők idézték elő a BKV csődjét”. Horváth Csaba szerint sztrájk nélkül is rendezhető a szakszervezetek és a menedzsment vitája, hiszen ahogyan ő látja, „mára megteremtődött az esély a BKV helyzetének stabilizálására, amelynek következtében a dolgozók munkafeltételei és anyagi helyzete folyamatosan javulhat”. • Hamarabb kell elindulni a munkába: folytatják a sztrájkot

MNO
2010. 01. 12. 16:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kedd reggel óta saját kisbuszaival segíti Budafok-Tétény önkormányzata a BKV-sztrájk miatt kialakult helyzetben a busz- és villamosmegállókban várakozó utasokat – közölte a XXII. kerület polgármesteri kabinetje kedden. A közlemény szerint Szabolcs Attila (Fidesz–KDNP–Nemzeti Fórum–Jobbik) polgármester és Németh Zoltán (Fidesz) alpolgármester közreműködésével délután is folytatódik az önkormányzat akciója. A munkában személyautókkal részt vesznek a közterület-felügyelők is.

A polgármester arra kéri a kerület lakóit, hogy ne a sztrájkolókat hibáztassák, „hiszen nem ők idézték elő a BKV csődjét. A dolgozók csak azután szüntették be a munkát, hogy követeléseiket a vezetők folyamatosan lesöpörték az asztalról” – áll a közleményben.

Németh Zoltán szerint a fővárost vezető koalíció a felelős azért, hogy megbénult Budapest. „Ez elkerülhető lett volna, ha nem arcátlan végkielégítésekre és felesleges tanulmányokra költenek milliárdokat” – olvasható a kommünikében.

Sztrájk nélkül is rendezhető lett volna a vita?

A budapesti ügyekért felelős kormánybiztos szerint sztrájk nélkül is rendezhető a szakszervezetek és a menedzsment vitája. Horváth Csaba közleményében arra kérte a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) menedzsmentjét és a kollektív szerződés aláírását akadályozó szakszervezeteket, hogy érdekvitájukat az utasok cserbenhagyása nélkül, a sztrájk eszközének mellőzésével folytassák le. „A budapesti közlekedés megbénítására nincsenek észérvek, hiszen mára megteremtődött az esély a BKV helyzetének stabilizálására, amelynek következtében a dolgozók munkafeltételei és anyagi helyzete folyamatosan javulhat” – írta a kormánybiztos. Kifejtette: a főváros és az agglomeráció közösségi közlekedését is biztosító BKV ügyében tavaly év végén megkezdődött a rendteremtés, a működés és a finanszírozás problémáinak megoldása.

Horváth Csaba felidézte, hogy a kormány részéről a BKV-nak nyújtott többlettámogatás keretén belül 17,3 milliárd forint fordítható konszolidációra, hosszú távú átalakításra, fenntartható, költséghatékony működésre, 5 milliárd forint pedig hitelkiváltásra. Hozzátette: a sztrájk első napján és a tárgyalások újabb fordulójával kapcsolatban fontos emlékeztetni minden érintett felet arra, hogy a közlekedési vállalat nem azért kapott több mint 22 milliárd forintot az adófizetők pénzéből, hogy a megállókban hagyja az utasokat. Horváth Csaba azt is kérte, hogy azok a budapestiek, akik ezt megtehetik, saját autójukkal is segítsék a megállókban kényszerűen várakozókat; elsősorban az időseket, betegeket és a kisgyermekkel várakozókat.

Még kevesebb buszjárat közlekedik

Az eddiginél is kevesebb buszjárat közlekedik a fővárosban – közölte a BKV kedden, nem sokkal délután négy óra előtt. A közlemény szerint a 122-es és a 95-ös busz sem közlekedik. A 2-es villamosok vonalán kevesebb a szerelvény, ezért a követési időköz megnövekszik, csakúgy, mint a 990-es buszoké. A 83-as trolipótló autóbusz gyakrabban, körülbelül 20 perces követési időközzel közlekedik.

Besegít a MÁV-Start és a Volánbusz

A MÁV-Start Zrt. és a Volánbusz is segítséget nyújt a BKV-nak abban, hogy az utasok a sztrájk ideje alatt is elérjék utazási céljukat – közölte a BKV kedd délután az MTI-vel. A közlemény szerint a MÁV-Start üzemkezdettől több vonatot közlekedtet egyes elővárosi vonalakon, illetve több vasútállomáson is megállít egyes szerelvényeket, a Volánbusz pedig negyven darab többletjárművet közlekedtet. Az említett szolgáltatók Budapesten kívül is elfogadják a környéki járatokra egyébként csak Budapest határain belül érvényes bérleteket. A BKV-jegyeket nem, ebben az esetben a járművezetőnél, a pénztárakban vagy a jegyvizsgálónál jegyet kell vásárolni.

A menetrend szerinti gyorsvonatok az alábbi budapesti állomásokon a következő időpontokban állnak meg a menetrenden kívül: Budapest Ferencváros állomáson Budapest Keleti pályaudvar irányába: 7.22, 8.11, 9.11, 11.11, 13.11, 15.11, 16.11, 17.11, 19.11, 21.11. Budapest Keleti pályaudvar irányából: 6.46, 8.46, 10.46, 12.46, 14.46, 15.46, 16.46, 17.46, 18.46, 19.46. Kőbánya-felső állomáson Budapest Keleti pályaudvar irányába: 7.51, 9.51, 11.51, 13.51, 15.51, 17.51,19.51. Kőbánya-felső állomáson Budapest Keleti pályaudvar irányából: 6.08, 8.08, 10.08, 12.08, 14.08, 16.08, 18.08, 20.08.

A MÁV-Start menetrend szerinti vonatain felül különvonatokat is közlekedtet Budapest Nyugati pályaudvar és Óbuda állomások, valamint Budapest Keleti és Kelenföld állomások között. A Volánbusz „BKSZ-es járatai” valamennyi budapesti megállóhelyen megállnak, a BKV-bérleteken kívül az agglomerációban a környéki bérleteket is elfogadják a járművezetők. A távolsági járatok BKV-bérlettel nem vehetők igénybe, de szabad férőhelyek esetén jegyváltás mellett szintén igénybe vehetők a menetrendi megállóhelyek között. Budapesten belül a BKV-bérlettel igénybe lehet venni az elővárosi buszokat és vonatokat. A Volánbusz autóbuszai megállnak a vonalukon érintett BKV-megállókban, ahol a járművekre fel lehet szállni. A forgalmi lehetőségek függvényében a menetrend szerinti járatokon kívül mentesítő járatokat indítanak a szolgáltatók – áll a közleményben.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.