Az ügyvéd – megerősítve a Blikk pénteki számában megjelenteket – azt mondta: az elsődleges szakértői vizsgálat megállapította, hogy a rendőr nem lépte túl a megengedett sebességet, motorjának a gumijai viszont rendkívül kopottak voltak, alacsony volt bennük a levegőnyomás, és a méretük sem volt megfelelő erre a járműtípusra. Nem volt használatra alkalmas sem a rendőr bukósisakja, sem a ruházata – tette hozzá az ügyvéd.
Magyar György szerint a most elkészült vizsgálat nem teljes körű, így a család megbízásából felkérnek egy szakértőt, hogy állapítsa meg: a műszaki hiányosságok egyértelmű összefüggésben állnak-e a baleset okával. Nem vitás, hogy szolgálati baleset történt, mert a rendőr szolgálati parancsra indult el – szögezte le az ügyvéd. Hozzátette: a család szeretne valamilyen jóvátételt, legfőképpen azért, mert az elhunyt rendőr egyik gyereke egyéves, a másik pedig várhatóan ebben a hónapban jön a világra, és már nem ismerheti meg az édesapját.
Az ORFK két nappal a balesetet követően azt közölte az MTI-vel, hogy a halálos balesetet szenvedő rendőr motorjának a műszaki állapotát is vizsgálják, mivel az elsődleges adatok alapján a baleset kialakulásában műszaki hiba is közrejátszhatott. A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság állományába tartozó Telegdi Zsolt főtörzsőrmester balesete után nem sokkal a 24 Óra című megyei lap – névtelen, de megbízhatónak nevezett forrásaira hivatkozva – azt írta: a tatai rendőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, és onnan autóval utazzanak a fővárosba. Járőrtársával az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a hirtelen kitörő viharban halálos balesetet szenvedett.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.