Az Alstom metrókocsik ügye akár november közepéig is elhúzódhat

Akár november közepéig is elhúzódhat az Alstom metrókocsik ügyében a másodfokú hatósági eljárás. Bár az Alstom augusztus 13-án beadta a fellebbezést, a hatóság szakértő bevonását rendelte el, a véleményezés ideje azonban nem számít bele a 30 napos határidőbe.

MNO
2010. 09. 20. 17:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az MTI megkeresésére hétfőn közölte, hogy az Alstom augusztus 13-án beadta a fellebbezéshez szükséges iratokat, a hatóság pedig augusztus 25-én megkezdte a másodfokú eljárást. A közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény szerint az elbírálásra az NKH-nak 30 napja van, így legkorábban szeptember 24-én születne határozat.

Az NKH azonban külső szakértő bevonását kérte, a szakértői vélemény elkészítésének időtartama pedig – amely legfeljebb 30 nap lehet – nem számít bele az eljárás időtartamába. Így legkorábban csak október közepén születhet döntés az ügyben, a hatóság azonban – a törvény szerint – egyszer meghosszabbíthatja újabb 30 nappal az eljárást, ez esetben viszont csak novemberben lehet döntés az ügyben.

Az NKH tájékoztatása szerint amennyiben másodfokon sem engedélyezik a szabályok alóli mentességet az Alstomnak, úgy az ellen – mivel jogerős a döntés – már nem tudnak fellebbezni. Jogszabálysértésre hivatkozva azonban bírósági felülvizsgálatot kezdeményezhetnek, a döntés ellen viszont nincs helye fellebbezésnek.

Az Alstom Transport az üggyel kapcsolatban azt közölte, továbbra is bíznak abban, hogy az NKH megadja a derogációt a Metropolis szerelvények fékrendszerére, és ezzel megadják a végleges típusengedélyt is.

Ezzel kapcsolatban közölték, hogy a Metropolis szerelvények ugyanilyen fékrendszerrel működnek Szingapúrban, Sanghajban, Barcelonában és Isztambulban is. A három városban az Alstom közlése szerint összesen 1852 kocsi közlekedik azonos, a budapesti szerelvényekre szánt fékrendszerrel.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság július 30-án közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt a francia Alstomnak, többek között a fékrendszer problémái miatt. Később kiderült, hogy nemcsak a fékekkel, hanem a járművet irányító szoftverrel is több probléma volt.

Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a négyes vonalra 114 millió euróért.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.