Tarlós: Nem úgy kezdjük, hogy felállítjuk a ringet és kiosztjuk a kesztyűket

A Fidesz főpolgármester-jelöltje első körben csak tárgyalna a közműcégek szerződéseinek módosításáról, Tarlós István a Népszabadság szerdai számában megjelent interjúban úgy fogalmazott: „Ha ebben nem lesznek partnerek, akkor jöhet a második menet. Az kevésbé lesz barátságos.”

MNO
2010. 09. 22. 5:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Legszívesebben felbontanám a szerződéseket. De aligha kezdhetjük azzal, hogy felállítjuk a ringet és kiosztjuk a kesztyűket” – fogalmazott a főpolgármester-jelölt. Mint mondta, ha a cégek nem lesznek partnerek, akkor felkérik a jogászaikat, keressék meg, hol sértették meg a társaságok a szerződéseket, és megvizsgálják azt is, hogy mennyi adót fizettek be eddig.

Az interjúban Tarlós István elmondta, hogy szerinte a hivatali apparátus indokolatlanul felduzzadt az elmúlt években, összesen 1400 ember dolgozik a városházán. „Többségüknek nincs félnivalója, a karcsúsítás azonban elkerülhetetlen” – jegyezte meg. Mint mondta, a rendszerváltás előtti struktúra hatékonyabb szakmai munkát tett lehetővé, így annak aktualizálása is napirenden van. A főpolgármester-jelölt beszámolt arról is, hogy számos jogkört visszatelepítene a bizottságoktól a közgyűléshez. Példaként említette a cégvezetők kinevezését, vagy a többmilliárdos nagyberuházások közbeszerzéseit.

Arra a kérdésre, hogy győzelme esetén befejeznék-e a négyes metrót, Tarlós István azt mondta: az Alstom-szerződést újra kell tárgyalni, a négyes metrót pedig be kell fejezni, akármennyire elhibázott beruházás is. Mint mondta, a kérdés nem a szándék, hanem a fedezet megléte. Jelenlegi ismeretei szerint még az első szakasz befejezéséhez is hiányzik legalább százmilliárd forint. „Csak szakszerűen megtervezett, előkészített és jól megszervezett beruházásokat indítunk útjára, amelyek megvalósulására reális határidőket szabunk” – mondta a fideszes politikus. Az interjúban azt mondta: a fővárosi közlekedés rendszerét újra kell szervezni, a MÁV és a Volán kapacitásait és finanszírozási képességeit is figyelembe véve. Szét kell választani a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrző szerepköröket. Az ésszerűség jegyében ki lehet szervezni a buszközlekedés nagyobbik részét – mondta a BKV átszervezését firtató kérdésre.

Tarlós István hivatalosan ugyan még nem, de szándékai szerint felkérné Atkári Jánost, az egykori gazdasági főpolgármester-helyettest pénzügyi tanácsadónak. „Atkári Jánost kiváló szakembernek tartom” – mondta.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.