Tarlós: Nem úgy kezdjük, hogy felállítjuk a ringet és kiosztjuk a kesztyűket

A Fidesz főpolgármester-jelöltje első körben csak tárgyalna a közműcégek szerződéseinek módosításáról, Tarlós István a Népszabadság szerdai számában megjelent interjúban úgy fogalmazott: „Ha ebben nem lesznek partnerek, akkor jöhet a második menet. Az kevésbé lesz barátságos.”

MNO
2010. 09. 22. 5:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Legszívesebben felbontanám a szerződéseket. De aligha kezdhetjük azzal, hogy felállítjuk a ringet és kiosztjuk a kesztyűket” – fogalmazott a főpolgármester-jelölt. Mint mondta, ha a cégek nem lesznek partnerek, akkor felkérik a jogászaikat, keressék meg, hol sértették meg a társaságok a szerződéseket, és megvizsgálják azt is, hogy mennyi adót fizettek be eddig.

Az interjúban Tarlós István elmondta, hogy szerinte a hivatali apparátus indokolatlanul felduzzadt az elmúlt években, összesen 1400 ember dolgozik a városházán. „Többségüknek nincs félnivalója, a karcsúsítás azonban elkerülhetetlen” – jegyezte meg. Mint mondta, a rendszerváltás előtti struktúra hatékonyabb szakmai munkát tett lehetővé, így annak aktualizálása is napirenden van. A főpolgármester-jelölt beszámolt arról is, hogy számos jogkört visszatelepítene a bizottságoktól a közgyűléshez. Példaként említette a cégvezetők kinevezését, vagy a többmilliárdos nagyberuházások közbeszerzéseit.

Arra a kérdésre, hogy győzelme esetén befejeznék-e a négyes metrót, Tarlós István azt mondta: az Alstom-szerződést újra kell tárgyalni, a négyes metrót pedig be kell fejezni, akármennyire elhibázott beruházás is. Mint mondta, a kérdés nem a szándék, hanem a fedezet megléte. Jelenlegi ismeretei szerint még az első szakasz befejezéséhez is hiányzik legalább százmilliárd forint. „Csak szakszerűen megtervezett, előkészített és jól megszervezett beruházásokat indítunk útjára, amelyek megvalósulására reális határidőket szabunk” – mondta a fideszes politikus. Az interjúban azt mondta: a fővárosi közlekedés rendszerét újra kell szervezni, a MÁV és a Volán kapacitásait és finanszírozási képességeit is figyelembe véve. Szét kell választani a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrző szerepköröket. Az ésszerűség jegyében ki lehet szervezni a buszközlekedés nagyobbik részét – mondta a BKV átszervezését firtató kérdésre.

Tarlós István hivatalosan ugyan még nem, de szándékai szerint felkérné Atkári Jánost, az egykori gazdasági főpolgármester-helyettest pénzügyi tanácsadónak. „Atkári Jánost kiváló szakembernek tartom” – mondta.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.