Vitézy Dávid erről szerdán, egy más témában tartott sajtótájékoztatón, kérdésre válaszolva beszélt. A vezérigazgató közölte: az, hogy egy szerelvény 35 éves, még nem ok arra, hogy kigyulladjon, a jelek karbantartási hiányosságokra utalnak. Olyan vizsgálatot folytatnak le a BKV-nál, amely átvilágítja a 3-as metró teljes műszaki karbantartási rendszerét, mert nem engedhető meg, hogy az eset megismétlődjön – tette hozzá.
Tájékoztatása szerint a BKK igazgatósága a héten tárgyalja azt a javaslatot, amelynek elfogadásával megkezdhetik a 3-as metró felújításának előkészítését. Emlékeztetett arra, hogy a 2-es metróét is több évig készítették elő. A vezérigazgató szerint nem lehet megígérni, hogy jövőre elkezdik a felújítást, mert az irreális lenne, csak a metrószerelvények beszerzése több évbe telik. A keddi tűzesettel kapcsolatban közölte: nagyon súlyos esetről van szó, amelyet nem lehet „elbagatellizálni”, de a metró az egyik legbiztonságosabb üzem a városi közlekedésben.
Kedden teljesen kiégett egy metrószerelvény első kocsija a 3-as vonalon, az Árpád hídi megállónál. Kiégett a második kocsi első része is, az alagútban a kábelek összeégtek, a biztonsági világítást szolgáló lámpák leolvadtak a mennyezetről. A szerelvény az alagútban akadt el, de utasokat nem szállított, a metró vezetője elhagyta a szerelvényt. A metrótűz ügyében a BKK vezérigazgatója rendkívüli vizsgálatra kérte fel a BKV vezérigazgatóját, Kocsis Istvánt.
Átépítik a Ferenciek terét és a Széchenyi teret
A tervek szerint 2012-ben átépítik a budapesti Ferenciek terét, 2013-ban pedig a Széchenyi tér is megújul. A 3-3,5 milliárd forintos beruházás költségének jelentős hányadát európai uniós forrásból fedeznék – hangzott el a belvárosi polgármester és a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója által tartott szerdai fővárosi sajtótájékoztatón. Rogán Antal (Fidesz-KDNP) polgármester közölte: a Ferenciek tere átépítése illeszkedik a belváros korábbi forgalomcsillapítási koncepciójába, amely előnyben részesíti a gyalogosokat, a kerékpárosokat és a közösségi közlekedést használókat. A Ferenciek terén nagyobb járdafelületek lesznek, a mostani autós aluljárót végleg lezárják a járművek elől, majd egybenyitják a már meglévő gyalogos aluljáróval. Emiatt átalakítják a Március 15. tér közlekedését is – közölte.
A tervek szerint az Erzsébet hídra nem az autós aluljárón, hanem a Március 15. tér átalakított csomópontján keresztül lehet majd felhajtani. Ezzel egy időben az Irányi utcát is felújítják. Rogán hangsúlyozta, hogy a projektek lezárásával a budapestiek két új teret kapnak, és értelmet nyernek a Budapest Szíve programhoz kapcsolódó korábban indított beruházások is. Ezzel új turisztikai jelentőséget kaphat Budapest, és a beruházás megtérülése is a turizmus növekedéséből várható – mondta.
A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy a beruházással teljesítik a legfontosabb célt, a belváros északi és déli részének összekötését, és felszíni gyalogos kapcsolatokat is kialakítanak. A 15-ös busz lesz az egyetlen jármű, amely áthaladhat majd a Ferenciek terén, a buszsávot pedig a belső sávban alakítják ki. Vitézy elmondása szerint ez az átalakítás összhangban van a villamosok visszavezetésével a Rákóczi útra, bár a projekt még nincs előkészítve, annak indításáról a jövő héten dönt a BKK.
A 47-es és a 49-es villamosok Deák téri végállomását is úgy alakítják ki, hogy később könnyen tovább lehessen vezetni a vonalat a Bajcsy-Zsilinszky úton – tette hozzá. Szintén a Budapest Szíve program keretében alakítanák át a Széchenyi teret úgy, hogy a területen lévő zöldfelületet elérhetővé tegyék. A cél, hogy az autósok ne kerüljék meg az egész teret, amikor felhajtanak a Lánchídra. Rendezni tervezik az Akadémia előtti parkolót, a József Attila utcát pedig átépítik, szélesebb járdát alakítanak ki, és tervezik a buszsáv bővítését. Rogán közölte: mindkét projekt tervezett bekerülési költsége 3-3,5 milliárd forint, ennek 85 százalékára az uniónál pályáznak. A Ferenciek tere átépítése 2012-ben, a Széchenyi téré pedig 2013-ban indulhat.
(MTI)

Keresik a kismotorral forgalomba hajtó gyerek megmentőit