Karbantartási hiányosságok okozhatták a metrótüzet

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint szükség van a 3-as metró felújítására és új szerelvények beszerzésére, de a keddi tűz karbantartási hiányosságok miatt is bekövetkezhetett.

MNO
2011. 04. 20. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vitézy Dávid erről szerdán, egy más témában tartott sajtótájékoztatón, kérdésre válaszolva beszélt. A vezérigazgató közölte: az, hogy egy szerelvény 35 éves, még nem ok arra, hogy kigyulladjon, a jelek karbantartási hiányosságokra utalnak. Olyan vizsgálatot folytatnak le a BKV-nál, amely átvilágítja a 3-as metró teljes műszaki karbantartási rendszerét, mert nem engedhető meg, hogy az eset megismétlődjön – tette hozzá.

Tájékoztatása szerint a BKK igazgatósága a héten tárgyalja azt a javaslatot, amelynek elfogadásával megkezdhetik a 3-as metró felújításának előkészítését. Emlékeztetett arra, hogy a 2-es metróét is több évig készítették elő. A vezérigazgató szerint nem lehet megígérni, hogy jövőre elkezdik a felújítást, mert az irreális lenne, csak a metrószerelvények beszerzése több évbe telik. A keddi tűzesettel kapcsolatban közölte: nagyon súlyos esetről van szó, amelyet nem lehet „elbagatellizálni”, de a metró az egyik legbiztonságosabb üzem a városi közlekedésben.

Kedden teljesen kiégett egy metrószerelvény első kocsija a 3-as vonalon, az Árpád hídi megállónál. Kiégett a második kocsi első része is, az alagútban a kábelek összeégtek, a biztonsági világítást szolgáló lámpák leolvadtak a mennyezetről. A szerelvény az alagútban akadt el, de utasokat nem szállított, a metró vezetője elhagyta a szerelvényt. A metrótűz ügyében a BKK vezérigazgatója rendkívüli vizsgálatra kérte fel a BKV vezérigazgatóját, Kocsis Istvánt.

Átépítik a Ferenciek terét és a Széchenyi teret

A tervek szerint 2012-ben átépítik a budapesti Ferenciek terét, 2013-ban pedig a Széchenyi tér is megújul. A 3-3,5 milliárd forintos beruházás költségének jelentős hányadát európai uniós forrásból fedeznék – hangzott el a belvárosi polgármester és a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója által tartott szerdai fővárosi sajtótájékoztatón. Rogán Antal (Fidesz-KDNP) polgármester közölte: a Ferenciek tere átépítése illeszkedik a belváros korábbi forgalomcsillapítási koncepciójába, amely előnyben részesíti a gyalogosokat, a kerékpárosokat és a közösségi közlekedést használókat. A Ferenciek terén nagyobb járdafelületek lesznek, a mostani autós aluljárót végleg lezárják a járművek elől, majd egybenyitják a már meglévő gyalogos aluljáróval. Emiatt átalakítják a Március 15. tér közlekedését is – közölte.

A tervek szerint az Erzsébet hídra nem az autós aluljárón, hanem a Március 15. tér átalakított csomópontján keresztül lehet majd felhajtani. Ezzel egy időben az Irányi utcát is felújítják. Rogán hangsúlyozta, hogy a projektek lezárásával a budapestiek két új teret kapnak, és értelmet nyernek a Budapest Szíve programhoz kapcsolódó korábban indított beruházások is. Ezzel új turisztikai jelentőséget kaphat Budapest, és a beruházás megtérülése is a turizmus növekedéséből várható – mondta.

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy a beruházással teljesítik a legfontosabb célt, a belváros északi és déli részének összekötését, és felszíni gyalogos kapcsolatokat is kialakítanak. A 15-ös busz lesz az egyetlen jármű, amely áthaladhat majd a Ferenciek terén, a buszsávot pedig a belső sávban alakítják ki. Vitézy elmondása szerint ez az átalakítás összhangban van a villamosok visszavezetésével a Rákóczi útra, bár a projekt még nincs előkészítve, annak indításáról a jövő héten dönt a BKK.

A 47-es és a 49-es villamosok Deák téri végállomását is úgy alakítják ki, hogy később könnyen tovább lehessen vezetni a vonalat a Bajcsy-Zsilinszky úton – tette hozzá. Szintén a Budapest Szíve program keretében alakítanák át a Széchenyi teret úgy, hogy a területen lévő zöldfelületet elérhetővé tegyék. A cél, hogy az autósok ne kerüljék meg az egész teret, amikor felhajtanak a Lánchídra. Rendezni tervezik az Akadémia előtti parkolót, a József Attila utcát pedig átépítik, szélesebb járdát alakítanak ki, és tervezik a buszsáv bővítését. Rogán közölte: mindkét projekt tervezett bekerülési költsége 3-3,5 milliárd forint, ennek 85 százalékára az uniónál pályáznak. A Ferenciek tere átépítése 2012-ben, a Széchenyi téré pedig 2013-ban indulhat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.