Béni Gyöngyi elmondta: a Zala megyén áthúzódó, Letenyétől a szlovén határig tartó mintegy 20 kilométer hosszú autóúton táblákkal és felfestésekkel igyekeztek biztonságosabbá tenni a közlekedést. A szigorításokra azért volt szükség, mert az elmúlt években jelentősen megnőtt errefelé a súlyos balesetek, a frontális ütközések száma.
Az autóúton megengedett 110 kilométeres sebességet 12 kilométer hosszan – a kétszer egysávos szakaszokon – 90 kilométerre korlátozták, a sávok bővülése előtt pedig 80 kilométeres sebességre. A pálya teljes hosszán megtiltották az előzést a kamionoknak, záróvonal felfestésével pedig több kilométer hosszan minden járműnek tiltott lett az előzés. Az eddig meglévő figyelmeztető táblákat újakkal egészítették ki, így kilométerenként állítottak fel a változó sávkiosztásra, ezzel együtt a szembejövő forgalomra emlékeztető jelzéseket is.
Béni Gyöngyi közölte: az ÁAK folyamatosan végez felülvizsgálatokat az általa kezelt útszakaszokon, az M70-esen a közlekedési hatósággal közösen tekintették át az eddigi tapasztalatokat. Baleseti gócponttá vált ugyanis a zalai autóút, miután az erre közlekedők – elsősorban külföldiek – sokszor nagy sebességgel, figyelmetlenül vezetnek, nem veszik észre, hogy már nem autópályán, hanem váltakozó sávszélességű autóúton haladnak.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.