Ha még egyszer bedöglik ez a vacak, visszadobjuk – a korabeli osztrák sajtó szerint ezekkel a szavakkal reagált az ÖBB döntéshozója a Bombardier Talent motorvonatok ismétlődő hibáira 2005-ben. És mert a kanadai–német cég nem tudta kiküszöbölni maradéktalanul a felmerülő műszaki problémákat, tíz Talent a gyártó nyakán maradt.
A Bombardier gyorsan ajánlatot tett a MÁV-nak a járművek megvételére, s ezt Heinczinger István akkori vezérigazgató-helyettes egy belső feljegyzésben nagyon jónak minősítette. Korabeli pletykák szerint a MÁV-vezető nem magától volt olyan lelkes, ugyanis a motorvonat-ajánlat magas szintű szocialistapárt-hátszelet élvezett. Ezután rendkívül rövid határidővel pályázatot írtak ki tíz motorvonatra, amelyre csak a Bombardier tudott ajánlatot tenni, és amelyet a MÁV elfogadott – részletek a Magyar Nemzet keddi számában.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2025/01/a0D1nka7a31n7KT7DFFOQ_XN7ODZWeAEkR8fW0AT2TU/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q3NjA2MDAzM2NhNzRlNjA4MDNlNzAyMTg4ZTBkYjgz.jpg)
Megint menekülni akart egy embercsempész
A kocsiját hátrahagyva gyalog próbált eltűnni, de nem jutott messzire a 35 éves moldvai sofőr.