Nagyon rossz üzletet kötött a MÁV

Hirtelen ötlettől vezérelve – vagy talán politikai nyomásra – vásárolt tíz Talent motorvonatot a MÁV a 2006-os választások előtt. A járművek műszaki problémái miatt ma is perben áll a vasúttársaság és a gyártó Bombardier, amely most a karbantartást is kénytelen átengedni a konkurens Stadlernek.

Magyar Nemzet
2011. 08. 09. 4:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha még egyszer bedöglik ez a vacak, visszadobjuk – a korabeli osztrák sajtó szerint ezekkel a szavakkal reagált az ÖBB döntéshozója a Bombardier Talent motorvonatok ismétlődő hibáira 2005-ben. És mert a kanadai–német cég nem tudta kiküszöbölni maradéktalanul a felmerülő műszaki problémákat, tíz Talent a gyártó nyakán maradt.

A Bombardier gyorsan ajánlatot tett a MÁV-nak a járművek megvételére, s ezt Heinczinger István akkori vezérigazgató-helyettes egy belső feljegyzésben nagyon jónak minősítette. Korabeli pletykák szerint a MÁV-vezető nem magától volt olyan lelkes, ugyanis a motorvonat-ajánlat magas szintű szocialistapárt-hátszelet élvezett. Ezután rendkívül rövid határidővel pályázatot írtak ki tíz motorvonatra, amelyre csak a Bombardier tudott ajánlatot tenni, és amelyet a MÁV elfogadott – részletek a Magyar Nemzet keddi számában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.