Nagyon rossz üzletet kötött a MÁV

Hirtelen ötlettől vezérelve – vagy talán politikai nyomásra – vásárolt tíz Talent motorvonatot a MÁV a 2006-os választások előtt. A járművek műszaki problémái miatt ma is perben áll a vasúttársaság és a gyártó Bombardier, amely most a karbantartást is kénytelen átengedni a konkurens Stadlernek.

Magyar Nemzet
2011. 08. 09. 4:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha még egyszer bedöglik ez a vacak, visszadobjuk – a korabeli osztrák sajtó szerint ezekkel a szavakkal reagált az ÖBB döntéshozója a Bombardier Talent motorvonatok ismétlődő hibáira 2005-ben. És mert a kanadai–német cég nem tudta kiküszöbölni maradéktalanul a felmerülő műszaki problémákat, tíz Talent a gyártó nyakán maradt.

A Bombardier gyorsan ajánlatot tett a MÁV-nak a járművek megvételére, s ezt Heinczinger István akkori vezérigazgató-helyettes egy belső feljegyzésben nagyon jónak minősítette. Korabeli pletykák szerint a MÁV-vezető nem magától volt olyan lelkes, ugyanis a motorvonat-ajánlat magas szintű szocialistapárt-hátszelet élvezett. Ezután rendkívül rövid határidővel pályázatot írtak ki tíz motorvonatra, amelyre csak a Bombardier tudott ajánlatot tenni, és amelyet a MÁV elfogadott – részletek a Magyar Nemzet keddi számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.