Tarlós István: Itt a város a lényeg

Nem védem meg Kocsis Istvánt, akit az MVM ügyeivel gyanúsítottak meg, de nem kapkodom el a BKV-vezérigazgatói posztjáról való felmentését sem – nyilatkozta lapunknak adott interjújában Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Kijelentette: legkésőbb 2014 elején Orbán Viktorral együtt adja át a négyes metrót, ám ha a Fidesz a készülő önkormányzati és a fővárosi törvényben megszünteti mozgásterét, nem folytatja. Addig is rendezné Budapest közlekedését, megálljt parancsolna a hajléktalanbűnözésnek.

Magyar Nemzet
2011. 08. 26. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kocsis Istvánt, a BKV vezérigazgatóját az általa korábban vezetett állami cég, az MVM-nél zajló nyomozásban hűtlen kezeléssel gyanúsította meg a rendőrség. Ő volt az egyetlen, aki főpolgármesterré választása után a helyén maradhatott a fővárosi tulajdonú gazdasági társaságok még a Demszky–Hagyó-korszakban kinevezett vezetői közül. Most újra megvédte. Miért?

– Nem vonzó számomra, ha hirtelen ráugranak csapatostul valakire, mert úgy vélem, amíg tényszerűen be nem bizonyosodik, hogy bármi is Kocsis István terhére róható, és amíg a BKV ügyeiben nem érintett, addig nincs ok rá, hogy felmentsem. Előzetesen jelezte nekem, hogy gyanúsítotti idézést kapott, az pedig már a 2010-es választások idején is várható volt, hogy MVM-ügyekben a hatóságok megkérdezhetik. Nem védelem ez, de nem fogok kapkodni.

– Nem jelenthet mindez hátrányt a nehéz helyzetben lévő BKV rendbe tételekor?

– Nem, már csak azért sem időszerű a felmentés, mert Kocsis István egyértelműen pozitív szerepet játszott a BKV-s ügyek tisztázásában, még ellenzéki időszakunkban, de sokat segített a júliusi Alstom-megállapodás létrejöttében is.

– A metrókocsik ügyében a napokban lépett hatályba az Alstom elnök-vezérigazgatójával kötött megállapodás. Egyes vélemények szerint már hamarosan futhatnak is a szerelvények, azonban tény: csak akkor lesznek itt, akár a 2-es, akár a leendő 4-es metrón az Alstom-kocsik, ha a francia cég megkapja a típusengedélyeket és betartja a szigorú határidőket.

– Épp ez a megegyezés célja, illetve feltétele. Minap az egyik televízió honlapján azt olvastam, hogy „ismét hatályba lépett az Alstommal 2006-ban kötött szerződés”. Nagy baj lenne, ha az lépett volna hatályba, és nem éppen annak az általunk korrigált változata, amellyel tulajdonképpen mentőövet dobtunk az ország legnagyobb beruházásának, a metróépítésnek.

A teljes interjút a Magyar Nemzet augusztus 26-i számában olvashatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.