Tarlós István: Itt a város a lényeg

Nem védem meg Kocsis Istvánt, akit az MVM ügyeivel gyanúsítottak meg, de nem kapkodom el a BKV-vezérigazgatói posztjáról való felmentését sem – nyilatkozta lapunknak adott interjújában Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Kijelentette: legkésőbb 2014 elején Orbán Viktorral együtt adja át a négyes metrót, ám ha a Fidesz a készülő önkormányzati és a fővárosi törvényben megszünteti mozgásterét, nem folytatja. Addig is rendezné Budapest közlekedését, megálljt parancsolna a hajléktalanbűnözésnek.

Magyar Nemzet
2011. 08. 26. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kocsis Istvánt, a BKV vezérigazgatóját az általa korábban vezetett állami cég, az MVM-nél zajló nyomozásban hűtlen kezeléssel gyanúsította meg a rendőrség. Ő volt az egyetlen, aki főpolgármesterré választása után a helyén maradhatott a fővárosi tulajdonú gazdasági társaságok még a Demszky–Hagyó-korszakban kinevezett vezetői közül. Most újra megvédte. Miért?

– Nem vonzó számomra, ha hirtelen ráugranak csapatostul valakire, mert úgy vélem, amíg tényszerűen be nem bizonyosodik, hogy bármi is Kocsis István terhére róható, és amíg a BKV ügyeiben nem érintett, addig nincs ok rá, hogy felmentsem. Előzetesen jelezte nekem, hogy gyanúsítotti idézést kapott, az pedig már a 2010-es választások idején is várható volt, hogy MVM-ügyekben a hatóságok megkérdezhetik. Nem védelem ez, de nem fogok kapkodni.

– Nem jelenthet mindez hátrányt a nehéz helyzetben lévő BKV rendbe tételekor?

– Nem, már csak azért sem időszerű a felmentés, mert Kocsis István egyértelműen pozitív szerepet játszott a BKV-s ügyek tisztázásában, még ellenzéki időszakunkban, de sokat segített a júliusi Alstom-megállapodás létrejöttében is.

– A metrókocsik ügyében a napokban lépett hatályba az Alstom elnök-vezérigazgatójával kötött megállapodás. Egyes vélemények szerint már hamarosan futhatnak is a szerelvények, azonban tény: csak akkor lesznek itt, akár a 2-es, akár a leendő 4-es metrón az Alstom-kocsik, ha a francia cég megkapja a típusengedélyeket és betartja a szigorú határidőket.

– Épp ez a megegyezés célja, illetve feltétele. Minap az egyik televízió honlapján azt olvastam, hogy „ismét hatályba lépett az Alstommal 2006-ban kötött szerződés”. Nagy baj lenne, ha az lépett volna hatályba, és nem éppen annak az általunk korrigált változata, amellyel tulajdonképpen mentőövet dobtunk az ország legnagyobb beruházásának, a metróépítésnek.

A teljes interjút a Magyar Nemzet augusztus 26-i számában olvashatják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.