Zsigulival és mentővel vágnak neki a sivatagnak + Képek

Szerelők, tolmácsok, idegenvezetők nélkül indulnak a 7. Budapest–Bamako-ralin a résztvevők, akiknek végcélja egy olyan ország, ahol áram sincs.

Gabay Balázs
2012. 01. 12. 10:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kellett egy ember, aki akár foggal is kihúzza a homokból a kocsit, fedte fel szakértelmének velejét Sinka Zsolt „Popey”, aki Deák Istvánnal egy terepjáróban vág neki a Budapest–Bamako-ralinak. A vonatokat foggal elhúzó – képességeit ezúttal 4 gépkocsin tesztelő –, személyautókkal fekve nyomó 22-szeres erőbajnok, aki 6 Guinness-rekordot is tart, nagy lelkesedéssel várja a versenyt, egyedül a skorpióktól, kisebb bogaraktól fél. A „bárki, bármivel, bárhogyan” mottó alatt immár hetedik éve megrendezett verseny január 14-én indul Budapestről.

Fotó: Gabay Balázs

A Dél-Amerikába áttelepülő Dakar-rali egyetlen szellemi örököse továbbra is nagy számú versenyzőt vonz, akik szerelők, kísérők, idegenvezetők, tolmácsok nélkül vágnak neki a félelmetes kalandnak. Az útvonal Magyarországról indulva átszeli Olaszországot, Spanyolországot, Afrikában pedig Marokkón, Mauritánián, Malin megy keresztül mígnem elér végcéljáig. A versenyen induló járművek között terepjárók és quadok mellett mentőautók és egy Lada is megtalálható.

Fotó: Gabay Balázs

Villany helyett drogot fogyasztanak

A legszembetűnőbb újítás, hogy a futam Bamako helyett Bissau-Guineába megy – jelentette be a Hotel Intercontinentalban tartott sajtótájékoztatón Szabó Gál András, a verseny alapítója. – Ez számunkra is kaland lesz, hiszen első alkalommal lesz cél ez az ország, melyet az utóbbi évek amerikai tudósításai a világ egyik első számú drogkereskedelmi központjaként tartanak számot. Európai fülnek talán furcsán hathat, de az országban villanyáram sincs.

Fotó: Gabay Balázs

35 ország négyszáz indulója vesz majd részt a versenyen, melyen a résztvevőknek immár hatvan százaléka külföldi. Szabó Gál magyar–szlovák versengést vár a végső győzelemért. A kitartás, az ügyesség és a navigációs készség lesz a döntő, hiszen a futam továbbra is amatőr – tette hozzá. Első alkalommal indulhatnak quadok a Budapest–Bamakón, szerelőautók továbbra sem kísérhetik a versenyzőket.

Mentőt visznek, iskolát építenek

A világ negyedik legszegényebb országaként számon tartott Bissau-Guineában néhány évvel ezelőttig nem voltak mentőautók. A Budapest–Bamako-ralinak, illetve a Charity March kezdeményezésnek köszönhetően azonban néhány évvel ezelőtt eljutott néhány, az EU-ban már nem használt jármű. Két évvel ezelőtt Fábry Sándor is egy ilyen mentőautóval teljesítette a versenyt.

Fotó: Gabay Balázs

Az Afrikai Magyar Egyesület elnöke elmondta, idén jóval kevesebb adomány érkezett, mint korábban. A 10-12 köbméternyi eszköz miatt kamion helyett ezúttal egy konténerrel viszik Afrikába az irodabútorokat, konzerveket. A rali során, majd azt követően a szervezők szeretnének felépíteni és berendezni a guineai Gabu településen egy falusi iskolát. Az intézményt a versenyt követően magyar és brazil misszionáriusok működtetik majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.