Csak a Malévnek járt ki a csőd?

Csak a Malév esetében hoztak olyan döntést Brüsszelben, amely egy nemzeti légitársaság csődjéhez vezetett – olvasható a Magyar Nemzetben.

PR
2012. 02. 22. 4:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Példátlan az Európai Unió történetében, ahogy feljelentették és elmarasztalták a Malévet. Bár számos légitársaság kapott már állami segítséget, csak két esetben hoztak Brüsszelben ítéletet. Az olasz Alitalia és a görög Olympic Airways esetében viszont olyan sikerrel lobbizott a két kormány, hogy végül nem kellett lemondaniuk az átszervezett nemzeti légitársaság megtartásáról. A görögök például hat évig halogatták az állami segítség visszaadását, végül sikerült átmenteniük a repülési jogokat és más vagyonelemeket egy másik légitársaságba.

Joaquín Almunia versenyjogi biztos szóvivője, Antoine Colombani szerint a légi közlekedésben 2000 óta az Alitalia és az Olympic Airways esetében hozott negatív döntést az Európai Bizottság, ezért szerintük a Malév esete nem tekinthető kivételesnek. Azt azonban elismerte, hogy mindkét esetben csak részleges visszafizetésre került sor, tekintettel „a kiemelkedő összegű állami támogatásokra” és arra, hogy ezeket a kötelezettségeket a felszámolási eljárás során veszik majd figyelembe.

A Liszt Ferenc repülőtéren ugyan mára az utasforgalom elérte a Malév megszűnése előtti létszám nyolcvan százalékát, de a gazdag kínai és orosz bizniszutasok helyett szabadidőruhás turisták jelentek meg, amióta a Malév helyét fapados légitársaságok foglalták el, illetve amióta leálltak a kontinensközi távolsági járatok. Amíg a hagyományos légitársaságok jómódú üzletemberei 80–100 euróért vásároltak a ferihegyi boltokban, a fapadosok utasai 2–4 eurót hagynak ott alkalmanként. A Malév csődje óta a magyar vámszabad boltok forgalma harminc százalékkal zuhant, és a lap iparági forrásból úgy értesült, hogy a cégnél a közeljövőben elbocsátásokra lehet számítani.

A Magyar Nemzet kérdésére Hardy Mihály, a repülőtér üzemeltetőjének szóvivője elmondta: a repülőtér menedzsmentje a nyári szezon kezdetéig kivár, és a jelenleg is folyó tárgyalásoktól, újabb légitársaságok megjelenésétől függ, sikerül-e pótolniuk a Malév által generált forgalmat és bevételeket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.