Mára az alagútépítés, a járműtelep építése, illetve valamennyi állomás szerkezetépítése befejeződött, a most zajló belső beépítési, rendszerépítési, vágányépítési és felszínrendezési munkák vannak még hátra a projektből, valamint a szerelvények gyártása és szállítása – közölte lapunkkal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a DBR Metró Projekt Igazgatóság. A belső beépítés szempontjából a budai oldali állomások készültsége mára 50 és 95 százalék közötti, a pesti oldalon a kivitelező 2012 elejére 20 és 50 százalék közötti készültségi fokot ért el munkahelyszíntől függően – tették hozzá.
Tájékoztatásuk szerint a rendszerek és áramellátó berendezések építésének készültsége hozzávetőleg 30-35 százalékos a teljes vonalra vetítve. A vágányépítés jelenleg a Szent Gellért tér és Kálvin tér közötti alagútszakaszon zajlik. Az állomások fölötti leadónyílások tavalyi – a jelentősebb eszközbeszállításokat követő – lefedésével szinte valamennyi helyszínen folytatódhattak a felszínrendezési munkák, munkahelyszíntől függően ezek 2012 második felében, illetve 2013-ban fejeződhetnek be – szerepel a nyilatkozatban.
Több szerződést még nem kötöttek meg
A BKK és a DBR rámutatott arra is, hogy a projektből a jelenleg is zajló munkák – azaz a vágányépítés, a belső beépítés és a rendszerépítés – befejezése van hátra, illetve több szerződés az őrmezői oldalon, illetve a Baross térrel kapcsolatban még nem köttetett meg. Ezzel párhuzamosan zajlik a járműszerelvények engedélyeztetése és gyártása, valamint a már megkezdett felszínrendezési munkák. Hátra van még továbbá az automata szerelvények rendszerélesztése, illetve próbaüzeme – tették hozzá.
Az utasforgalmi próbaüzem 2014. I. negyedévének végére datálható, a véghatáridőre nézve jelenleg legnagyobb kockázattal a metrószerelvények időben történő megérkezése, illetve az őrmezői kijárat időben történő megépítése bír. A DBR mindent megtesz annak érdekében, hogy mindkettő időben megtörténjen. Közlésük szerint a teljes projekt műszaki készültsége mára több mint 70 százalékos, a pénzügyi teljesülés is ezzel arányos, a tervezett 373,4 milliárd forintos összköltségvetésből eddig 239,7 milliárd forint kifizetése történt meg.