Nagy árat kell fizetni a BKV megmentéséért

Tarlós István szerint járatritkítás, a buszágazat privatizációja, újabb önkormányzati hitelfelvétel és a fővárosi intézmények lepusztulása lehet a BKV megmentésének ára – írja a szerdai Népszabadság.

WA
2012. 02. 15. 7:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester a napilapnak adott interjújában arra az ellenzéki aggályra, hogy a BKV állami támogatásának ára a fővárosi közmű- és ingatlanvagyon értékesebb elemeinek állami átvétele lehet, azt válaszolta: ha az állam pénzt ad, kérhet is cserébe valamit, de neki nincsenek ilyen információi.

Elismerte: előállhat olyan helyzet, amikor Budapestnek nem marad más választása, mint egy újabb hitel felvétele. Hozzátette ugyanakkor, hogy ez nem szerepel a tervei között, és az újabb kölcsön a városnak sem lenne előnyös.

Kérdésre válaszolva elképzelhetőnek nevezte, hogy a BKV a Malévhoz hasonlóan egyik pillanatról a másikra dől be, ha március végéig nem sikerül rendezni az adósságszolgálat kérdését. Elmondta: a következő, február 29-ei közgyűlésen javaslatot tesz a paraméterkönyv módosítására, a járatok ritkítására. Az idei költségvetési terv még formálódik, de Tarlós szerint vélhetően össze tudnak gereblyézni annyi pénzt, amennyiből a kormány által „meglehetősen kurtán-furcsán bedobott, »egy forinthoz egy forintot« elvárást teljesíteni tudják”.

Figyelmeztetett azonban, hogy ezzel a város működését távlatilag kockára teszik. Nem tudni, hogy az intézmények milyen mértékben sínylik meg a megszorítást, de bizonyos, hogy mindez nyomot hagy az utakon, parkokon, színházakon, iskolákon – fejtette ki.

Az IMF-nek szánt javaslatcsomagban a főpolgármester szerint nem sok új elem lehet. A szakértők dolgoznak az előterjesztésen, amely várhatóan hétfőre készül el. „Nehéz lesz újat mondaniuk, hiszen az elmúlt évben 26 különböző megoldási ötlettel álltunk elő, ezenfelül letettünk az asztalra egy komplett átalakítási tervet is. Az illetékes tárca képviselői még csak el sem olvasták” – mondta. A buszágazat kiszervezése azonban új elemként bekerül az IMF-koncepcióba is – erősítette meg.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a BKV-megegyezéssel nem lehet kivárni az IMF-megállapodást.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.