Személyforgalmi behajtási díjat vezetne be az LMP

Átrendezné a BKV munkavállalóinak bérét, eltörölné a prémiumokat, hatékonyabbá tenné a teherforgalmi behajtási díjak beszedését az ellenzéki párt.

tt
2012. 02. 27. 14:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A javaslatcsomag, amelyet Somfai Ágnes, az LMP fővárosi képviselője nyújtott be, a Fővárosi Közgyűlésnek a tömegközlekedési társaság költségeinek csökkentésével, a fővárosi hozzájárulás növelésével, valamint az állami szerepvállalással kapcsolatban is tartalmaz javaslatokat.

Az LMP a kereseteket is átrendezné: egyrészt eltörölné a prémiumokat, másrészt a felső szinteken bércsökkentést, az alsó szinteken pedig fizetésemelést javasol. Somfai Ágnes ismerteti: a munkavállalók legjobban kereső 30 százaléka esetében bruttó 10 százalékos; az utánuk következő 30 százalék esetében 5 százalékos bércsökkenést javasol; miközben a legrosszabbul kereső 30 százalék esetében 2, 4, illetve 6 százalékos béremelést indítványoz. Számításai szerint ezzel a bértömeg csökkenne.

Az LMP az anyag jellegű kiadásokat is tételesen átnézné, ehhez vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi. A testület a párt szándékai szerint vizsgálná a vállalatirányítási szoftverrendszer évi 2,9 milliárd forintos, valamint a telefonközpont 1,7 milliárd forintos üzemeltetését, a 2,7 milliárd forint értékű takarítási szerződéseket, továbbá a 765 millió forint értékű járműbiztosítást.

A párt szerint 18 milliárd forint többletforrás kellene ahhoz, hogy minden kormányzati forinthoz ugyanannyit tehessen hozzá a főváros, ezt az LMP teljes egészében fedezhetőnek tartja a közlekedéshez kapcsolódó bevételi lehetőségekből.

A jelenleg kihasználatlan opciók közé sorolják a reklámfelület-értékesítést, valamint – a magas bliccelési arány miatt – további forrásokat feltételeznek a bérlet- és jegyértékesítésben. Az LMP szerint ezekből 3-4 milliárd forinttal növekedhetne a társaság bevétele. Ennél lényegesen nagyobb forrásnak tartják a teherforgalmi díjakat, amelyek beszedési hatékonyságának növelésétől 5-7 milliárd forintot várnak. Az ellenzéki párt kerületi és agglomerációs települési hozzájárulást is javasol, valamint a személyforgalmi behajtási díj bevezetését sürgeti.

Somfai Ágnes leszögezi: ezen intézkedések megtétele után a főváros „emelt fővel” fordulhatna a kormányhoz.
A fővárosi képviselőcsoport megkerülhetetlennek tartja az állam szerepét is, megjegyezve, hogy az államnak a jelenlegi, körülbelül 60 százalék helyett 100 százalékban meg kell térítenie a megrendelt utazási kedvezményeket. Ehhez a fogyasztói árkiegészítés tízmilliárd forintos növelését tartják szükségesnek. Az ellenzéki párt arra kérné a főpolgármestert, folytasson tárgyalásokat erről, továbbá a normatív támogatás szinten tartásáról, illetve emeléséről a kormányzattal, a törvénymódosításokat pedig tekintse tárgyalási minimumnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.