A hírportál beszámolója szerint a 2010-ben létrehozott, százszázalékos önkormányzati tulajdonban lévő Tüke Busz Zrt., amely eddig csak egyetlen járatot működtetett Pécsen, a csütörtöki városi közgyűlés döntése nyomán áprilisban veheti át a helyi közösségi közlekedés üzemeltetését.
Csizi Péter, Pécs fideszes alpolgármestere a lapnak nyilatkozva azzal indokolta a döntést, hogy a közösségi közlekedésnek hosszú távon is biztosíthatónak kell lennie. Szerinte nem szabad engedni, hogy a Malévhoz hasonló ügy történjen, azaz a PK Zrt. pénzügyi problémái gondot jelenthessenek a jövőben a szolgáltatás területén.
A lap emlékeztetett rá, hogy a minap mondta ki jogerősen a Zalaegerszegi Törvényszék, hogy semmis a Pécsi Közlekedési Zrt. buszainak 2009-ben aláírt adásvételi szerződése, így a PK Busrent Kft. birtokába került buszokat vissza kell adni a pécsi közlekedési vállalatnak. Ugyanakkor az adásvétel miatt közel egymilliárd forintos adóterhe keletkezett a PK-nak. Az alpolgármester szerint ez komoly likviditási nehézséget jelent a vállalatnak, ráadásul az adóhivatali vizsgálatok még nem értek véget, így további elmarasztalásra is számíthat a társaság arra az időszakra vonatkozóan, amikor nem a város irányította a vállalatot, hanem annak kisebbségi tulajdonosa.
A részletekkel kapcsolatban Csizi Péter a PécsMa.hu-nak azt mondta: technikai átállásról van szó, ugyanúgy lesz tömegközlekedés a következő másfél hónapban és azt követően is, mint eddig. A következő másfél hónapban a Pécsi Közlekedési Zrt. eszköz- és buszparkjának bázisán biztosítják majd a feladatellátáshoz szükséges infrastruktúrát, a munkavállalókat pedig átveszi a Tüke Busz Zrt.
Az alpolgármester elmondta azt is, hogy ezzel párhuzamosan a helyközi közlekedést ellátó Pannon Volán Zrt.-vel is tárgyalnak a kooperációról. Ez azonban, tette hozzá, nem jelenti a két vállalat fúzióját, csak szoros együttműködésről van szó, amelynek részletei az ősszel kristályosodnak ki.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.