Előzőleg a szocialista politikus újabb adók kivetése helyett a fővárosi közösségi közlekedés csődjének a megakadályozását követelte, hozzátéve: ha a főpolgármester nem képes ezt elérni a kormánynál, akkor le kellene mondania. Horváth Csaba a közműadó lehetőségére utalva azt közölte: „Ez már a sokadik olyan tervezett sarc, amely a budapestiek újabb megadóztatásával akarja elhárítani Budapest – a fideszes kormányzat által létrehozott – csődhelyzetét.”
Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére azt közölte: amikor Tarlós István főpolgármester értesült a szocialisták közleményéről, annyit mondott: „a képzetlen Horváth Csabára nem lehet haragudni, mert úgy látszik, hogy még azt a helyzetet sem tudja felfogni, amelyben az MSZP–SZDSZ-es előző városvezetés – amelynek ő is tagja volt – a fővárost hagyta”.
Korábban az Origo arról számolt be, hogy információi szerint közműadó is szerepel a BKV finanszírozási helyzetének a megoldására kidolgozott javaslatcsomagban. A hírportál azt írta, hogy a javaslat szerint adót vetnének ki azokra a cégekre, amelyek telkei alatt gáz-, áram-, távhő- és egyéb vezetékek futnak. Az írás szerint a kormány február végén tárgyalt a lehetőségről, döntés azonban egyelőre nincs. A Századvég Gazdaságkutató és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által összeállított koncepció a közműadóból 15 milliárd forintos bevételre számít.