Ehetik a szekszárdiak, amit megfőztek

Helyi termékeket forgalmazó bolt nyílt pénteken Szekszárdon.

LM
2012. 05. 04. 17:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány Keresd a helyit! címmel tartott kampányt, melynek célja az volt, hogy széles körben megismertesse a helyi termék fogyasztásának előnyeit.

A boltot a szekszárdi Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit Kft. egy 88 millió forintos európai uniós támogatással megvalósított projekt keretében építette meg; a Környezet és Energia Operatív Program támogatása a projekt 95 százalékát finanszírozta.

Csillag Péter, a kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a projekt célja egy helyiélelmiszer-rendszer létrehozása Szekszárdon és környékén. Az üzlet mellett kialakítottak egy helyi termelői adatbázist, amelyben jelenleg csaknem száz termelő szerepel, és megalkották a Szekszárd és környéke minőségi helyi védjegy szabályzatát. Ebben a termék minősége és helyi előállítása mellett feltételként szerepel az is, hogy azt környezetbarát módon csomagolják – mondta a cégvezető. A védjegyet eddig egy borászat kapta meg.

Az 50 négyzetméteres üzlet és a hozzá kapcsolódó borbemutató terem, amelyek megépítésére a források mintegy felét fordították, jelenleg több mint húsz termelő áruit kínálja, egyebek közt húskészítményeket, tejtermékeket, fűszereket, gyümölcslét, mézet, bort lehet vásárolni. A remények szerint a termelői kör és a kínálat, főleg zöldségekkel, bővülni fog – jegyezte meg a kft. ügyvezetője.

Csillag Péter kitért arra is, hogy nem céljuk az alacsony árszínvonal. Az üzletnek, amelynek forgalma becslés szerint évi 80-100 millió forint lesz, az ott dolgozók bérét és a fenntartási költségeket kell kitermelnie – mondta az ügyvezető igazgató.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.