Bárki vezetheti az új budapesti trolit + Képek

Forgalomba állt péntek délben a 80A járaton az első, Németországból használtan beszerzett, majd felújított MAN trolibusz Budapesten.

NT
2012. 06. 15. 11:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tizenöt trolit még 2011-ben vásárolta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV, 11-11 millió forintért, Budapestre szállításuk után pedig darabonként 15 millió forintot költenek a felújításukra. A most forgalomba állított trolin kijavították az alvázat és a kocsiszekrényt, növelték a nyitható ablakfelületeket, kicserélték az ülések kárpitjait, budapesti arculatot, valamint új utastájékoztatót és térfigyelő kamerákat szereltek fel.


Vitézy Dávid, a BKK vezetője a buszt bemutató sajtótájékoztatón azt mondta, hogy az új, alacsonypadlós járművek azokon a vonalakon állnak forgalomba (72-es, 75-ös, 77-es, 80-as, 81-es és 82-es vonal), amelyeken eddig a régi Ikarus 280-as GVM trolik jártak, vagyis nem volt alacsonypadlós szolgáltatás.


Hangsúlyozta, a mérések azt mutatták, hogy egy 40 éves ZIU 9-es trolihoz képest a MAN járművei 25 százalékkal kevesebb áramot fogyasztanak, egy utast feleannyi energiafogyasztással szállítanak. A tizenöt troli cseréjével mintegy százötven–kétszáz négytagú háztartás teljes energiafogyasztását spórolják meg – tette hozzá.


A járművek év végéig folyamatosan állnak forgalomba, a BKK célja, hogy havonta két új járművet tudjanak felújítva átadni. A következő MAN troli július elején áll csatasorba.


A BKV trolijai rendkívül rossz állapotban vannak, a 153 jármű átlagos életkora 21 év. Cseréjükre a BKK uniós forrásokat szeretne igénybe venni, ehhez a nemzeti fejlesztési miniszter jóváhagyása a közelmúltban érkezett meg. Az MAN trolik forgalomba állításával több ZIU 9-est is ki tudnak vonni a forgalomból.

Vitézy Dávid a sajtótájékoztatón a BKK busztenderéről is beszélt, melynek értelmében 150 új busz állhat forgalomba. A vezérigazgató közölte, a tender még júliusban lezárulhat, a cél pedig az, hogy év végén vagy legkésőbb 2013 elején forgalomba állhassanak az új járművek. Jelenleg az utolsó tárgyalási fordulókat tartják, a jövő héten kérik fel a pályázókat ajánlattételre, és júliusban le szeretnék zárni a közbeszerzést.

Vitézy Dávid hozzátette: idén több mint 80 használt, de a 23 éves Ikarusoknál jóval korszerűbb és fiatalabb használt buszt állítanak forgalomba, egyebek mellett Mercedes Citarókat, Van Hoolokat és Volvo 7700-asokat is. Ezek beszerzése azonban nem megoldás, mivel ezekkel csak a túlfuttatott Ikarusok felújítását, vizsgáztatását váltják ki. A BKK az új buszközlekedési modellben külsős cégekkel kötne szerződést szolgáltatás nyújtására, ebben az új, környezetbarát és alacsonypadlós járművek használatát írják elő.

Erre figyeljenek a HÉV-vel utazók

Felújítási és karbantartási munkák miatt részleges vágányzárra kell számítani júniusban és júliusban az 5-ös (szentendrei), a 6-os (ráckevei) és a 8-as (gödöllői) HÉV vonalán is – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A szentendrei HÉV vonalán szombattól, június 16-tól június 29-ig, július 2-től július 6-ig, valamint július 9-től július 15-ig kell vágányzárra számítani a Batthyány tér és a Szentlélek tér között. A 6-os (ráckevei) HÉV vonalán június 16. és július 1. között újítják fel az 510-es főutat Dunaharaszti-felső állomásnál keresztező HÉV-átjárót, valamint a Dunaharaszti és Szigetszentmiklós között lévő vasúti Duna-hidat. Szintén június 16-tól, szombattól végez felújításokat a BKK a 8-as (gödöllői) vonalon, június 22-ig, Gödöllő és Kerepes között.

Bővebben >>>



Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.