A tizenöt trolit még 2011-ben vásárolta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV, 11-11 millió forintért, Budapestre szállításuk után pedig darabonként 15 millió forintot költenek a felújításukra. A most forgalomba állított trolin kijavították az alvázat és a kocsiszekrényt, növelték a nyitható ablakfelületeket, kicserélték az ülések kárpitjait, budapesti arculatot, valamint új utastájékoztatót és térfigyelő kamerákat szereltek fel.
Vitézy Dávid, a BKK vezetője a buszt bemutató sajtótájékoztatón azt mondta, hogy az új, alacsonypadlós járművek azokon a vonalakon állnak forgalomba (72-es, 75-ös, 77-es, 80-as, 81-es és 82-es vonal), amelyeken eddig a régi Ikarus 280-as GVM trolik jártak, vagyis nem volt alacsonypadlós szolgáltatás.
Hangsúlyozta, a mérések azt mutatták, hogy egy 40 éves ZIU 9-es trolihoz képest a MAN járművei 25 százalékkal kevesebb áramot fogyasztanak, egy utast feleannyi energiafogyasztással szállítanak. A tizenöt troli cseréjével mintegy százötven–kétszáz négytagú háztartás teljes energiafogyasztását spórolják meg – tette hozzá.
A járművek év végéig folyamatosan állnak forgalomba, a BKK célja, hogy havonta két új járművet tudjanak felújítva átadni. A következő MAN troli július elején áll csatasorba.
A BKV trolijai rendkívül rossz állapotban vannak, a 153 jármű átlagos életkora 21 év. Cseréjükre a BKK uniós forrásokat szeretne igénybe venni, ehhez a nemzeti fejlesztési miniszter jóváhagyása a közelmúltban érkezett meg. Az MAN trolik forgalomba állításával több ZIU 9-est is ki tudnak vonni a forgalomból.
Vitézy Dávid a sajtótájékoztatón a BKK busztenderéről is beszélt, melynek értelmében 150 új busz állhat forgalomba. A vezérigazgató közölte, a tender még júliusban lezárulhat, a cél pedig az, hogy év végén vagy legkésőbb 2013 elején forgalomba állhassanak az új járművek. Jelenleg az utolsó tárgyalási fordulókat tartják, a jövő héten kérik fel a pályázókat ajánlattételre, és júliusban le szeretnék zárni a közbeszerzést.
Vitézy Dávid hozzátette: idén több mint 80 használt, de a 23 éves Ikarusoknál jóval korszerűbb és fiatalabb használt buszt állítanak forgalomba, egyebek mellett Mercedes Citarókat, Van Hoolokat és Volvo 7700-asokat is. Ezek beszerzése azonban nem megoldás, mivel ezekkel csak a túlfuttatott Ikarusok felújítását, vizsgáztatását váltják ki. A BKK az új buszközlekedési modellben külsős cégekkel kötne szerződést szolgáltatás nyújtására, ebben az új, környezetbarát és alacsonypadlós járművek használatát írják elő.
Erre figyeljenek a HÉV-vel utazók
Felújítási és karbantartási munkák miatt részleges vágányzárra kell számítani júniusban és júliusban az 5-ös (szentendrei), a 6-os (ráckevei) és a 8-as (gödöllői) HÉV vonalán is – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A szentendrei HÉV vonalán szombattól, június 16-tól június 29-ig, július 2-től július 6-ig, valamint július 9-től július 15-ig kell vágányzárra számítani a Batthyány tér és a Szentlélek tér között. A 6-os (ráckevei) HÉV vonalán június 16. és július 1. között újítják fel az 510-es főutat Dunaharaszti-felső állomásnál keresztező HÉV-átjárót, valamint a Dunaharaszti és Szigetszentmiklós között lévő vasúti Duna-hidat. Szintén június 16-tól, szombattól végez felújításokat a BKK a 8-as (gödöllői) vonalon, június 22-ig, Gödöllő és Kerepes között.
Bővebben >>>